برای اولین‌بار در پایتخت کارگاه ویژه‌ای راه اندازی شده که به بانوان کارآفرین این فرصت را می‌دهد که بدون دغدغه محصولات خود را به مخاطبان خود عرضه کنند و نگران دخل و خرجشان نباشند.

معاون اجتماعی18 و کارآفرینی

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : «یوسف مقدمی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨ عقیده دارد که بسیاری از طرح‌های بزرگ از نقطه‌های‌کوچک ظهور می‌کنند برای همین است که در حوزه اشتغالزایی برای بانوان کارآفرین این منطقه کارگاه تسهیل‌ساز ویژه برای عرضه محصولات آنان راه‌اندازی‌ شده تا بانوان کارآفرین و خلاق بتوانند از این فضا استفاده و به مرور زمان نتایج بهتر و موفقیت‌های بزرگتری کسب کنند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

شما هم‌ کارآفرین هستید!

مقدمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار همشهری آنلاین می‌گوید: «بدون تردید کارآفرینان، عوامل تغییر و پیشرفت در هر جامعه‌ای هستند که گاهی پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی را ایجاد کرده‌اند. می‌گویند هر آدمی‌ می‌تواند با پروراندن ایده‌های کارآفرینش هم زندگی خودش را عوض کند هم بر سرنوشت خیلی‌ دیگر اثر بگذارد.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه١٨ درباره چگونگی ایجاد شوق و انگیزه در افراد برای کارآفرینی به چند نکته کلیدی اشاره می‌کند:«انگیزه‌های مختلفی باعث می‌شوند که یک نفر کارآفرین شود؛ نیاز به موفقیت، نیاز به کسب درآمد و ثروت، شهرت، و مهم‌تر از همه، نیاز به احساس مفید بودن و استقلال‌طلبی. البته نباید فراموش کرد که آدم‌ها ویژگی‌های شخصیتی خاص و گوناگونی دارند. اما بعضی ویژگی‌های آدم‌های کارآفرین، متمایزتر و برجسته‌تر از دیگران است. مثلا آنها خلاق ترند، نوآوری دارند و اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس‌شان از بقیه بیشتر است. معمولا کارآفرین‌ها آینده نگر، عمل‌گرا و فرصت‌شناس هستند.»

کارآفرین‌ شو و پول پارو کن! | راه‌اندازی اولین‌ کارگاه تسهیل‌ساز عرضه محصولات بانوان‌ کارآفرین

آدم‌های باهوش چه می‌کنند؟

مقدمی با بیان اینکه شیوه پروراندن این ویژگی‌ها در افراد متفاوت است، توضیح می‌دهد:«مطالعه در مورد کارآفرینی در کشورهای مختلف، نشان داده که دانشگاه‌ها در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی همیشه پیشقدم بوده‌اند، اما فارغ‌التحصیلان بدون به‌کارگیری آموخته‌ها و قدرت ابتکارشان، برای شروع کار و ارائه محصول و خدمت در بازار کار خیلی موفق نبوده‌اند. شاید به خاطر این است که خیلی از آدم‌های باهوش این‌ روزها برای پروراندن ایده‌هایشان، از جاهای کوچک مثل محله‌ها شروع می‌کنند.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه١٨ دراین‌باره اضافه می‌کند:«جاهای زیادی در یک محله هست که می‌تواند نقطه شروع یک فعالیت کارآفرین باشد. مسجد محل، شهرداری منطقه و سراهای محله و خانه‌های فرهنگ. حمایت نهادهای مختلف یک محله از ایده جوانان و افراد خلاق می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند که بسیاری از طرح‌های بزرگ از این نقطه‌های کوچک ظهور کنند و در نهایت نتیجه آن نه‌ فقط در یک محله که در تمام شهر و حتی یک کشور تحول‌ساز باشد.»

بسترسازی برای رشد و توسعه مقوله کارآفرینی

اکنون به همت اداره امور بانوان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨، اولین کارگاه تسهیل‌گری ویژه بانوان کارآفرین و به‌منظور سهولت در فروش و عرضه محصولات مختلف آنان راه اندازی شده که آینده روشن و امیدوارکننده‌ای برای این گروه از شهروندان رقم خواهد زد. یوسف مقدمی در این‌ باره ضمن قدردانی از همکاران خود در اداره امور بانوان در جهت بسترسازی و آماده‌سازی فضا برای رشد و توسعه مقوله کارآفرینی و حمایت اصولی از بانوان کارآفرین می‌گوید:«هر چند مدت زمان زیادی از تشکیل و راه اندازی کارگاه تسهیل‌گری ویژه بانوان کارآفرین منطقه١٨ نمی‌گذرد اما تلاش همکارانم نتیجه‌بخش بوده و آنان در اولین گام توانسته‌اند برای تعداد ۵٠ نفر از بانوان کارآفرین این منطقه که‌ برای عرضه و فروش محصولات و تولیدات خود مشکلاتی داشتند، فضای کسب‌وکار مناسب ایجاد کنند و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه١٨ در آخر با بیان اینکه اکنون بیش از ۵٠ بانوی کارآفرین مورد حمایت قرار گرفته‌اند، می‌افزاید: «در این‌ رویداد مهم که با حضور نماینده و تسهیل‌گر شرکت دیجی کالا برگزار شد، در اولین مرحله این تعداد از بانوان کارآفرین جذب این فروشگاه اینترنتی شده و از خدمات و تسهیلات آن بهره می‌برند. همچنین مطابق توافقات شهرداری با این شرکت، در دوره‌های بعدی نیز جهت جذب تعداد بیشتری از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه بزودی اجرا خواهد شد.»

کارآفرین‌ شو و پول پارو کن! | راه‌اندازی اولین‌ کارگاه تسهیل‌ساز عرضه محصولات بانوان‌ کارآفرین

کارآفرین‌ شو و پول پارو کن! | راه‌اندازی اولین‌ کارگاه تسهیل‌ساز عرضه محصولات بانوان‌ کارآفرین

کد خبر 727323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    2 1
    خدا پدر و مادر شهرداری رو بیامرزه که از کارآفرین ها به این شکل حمایت می کنه. الان اجاره مغازه آنقدر بالا رفته که هرکسی از عهده اش برنمیاد این کار رو بکنه. کاش همه جا از این کارها یاد بگیرن.
  • مهتاب IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 1
    بانوان ساکن در مناطق دیگه هم میتونن از امکانات اونجا استفاده کنند؟؟؟
  • محمودیان IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    3 1
    واقعا جای تعجب داره که فقط شهرداری این کارها رو می کند و ارگان های دولتی که دستشون باز تره و امکانات بیشتری دارند فقط نظاره گر هستند.
  • اصغری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 1
    حمایت از بانوان سرپرست خانوار برای اشتغال و خودکفایی از خیلی از مسائل جلوگیری می کند. اگر از زنان خانه دار و سرپرست خانوار اینگونه حمایت نشود اینها خیلی آسیب می بینند و مطمئن باشید دودش توی چشم همه می رود.
  • یاوری IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    6 1
    من الان با 20 سال کار دولتی به فکر راه انداختن کسب وکار آزادم. با این حقوق ها نمیشه زندگی کرد. خورد و خوراک، پوشاک، اجاره خونه، شهریه دانشگاه بچه ها و هزارتا چاله و چوله دیگه با این درآمدها پر نمیشه به خدا.
  • علی یاری IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    7 0
    من الان 45 سالمه و توی یه شرکت دولتی 10 تومن حقوق می گیرم با 18 سال سابقه کار. دخلو خرج زندگیمون جفت و جور نیست به خاطر همین از همسرم خواستم دنبال یه کاری باشه تا به من کمک کنه توی زندگی. اما هرجا که میره بهش میگن تو شوهر داری و ما فقط به زنان بی شوهر و سرپرس خانوار کار میدن. به خدا دیگه الان فرق نمیکنه شرایط طوریه که باید زوج ها با هم کارکنن. فرقی نذارین تورو خدا.
  • غلام عباس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    7 0
    دوره زمانه خیلی عوض شده زمانی ما توی خونه پدریمون 10 تا بچه بودیم و مادرمون خانه دار بود و پدرم هم از راه بنایی و کار ساختمانی خرج همه ما را می داد و همه مان بزرگ شدیم اما حالا من که بچه آخر همون خانواده ام و فقط یه پسر 14 ساله دارم و در جایی کار دولتی مشغولم اصلا نمی توانم خرجشون را بدم و آخر ماه کم میارم. اگر کسی تونست این معادله چند مجهولی رو حل کنه بگه تا بهش جایزه بدم.