ترشی لبو و انار از ترشی‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل پاییز و زمستان می‌توانید آن را درست کنید. در این مطلب با طرز تهیه ترشی لبو و انار خانگی و خوشمزه و فوت و فن درست کردن ترشی لبو آشنا می‌شوید.

طرز تهیه ترشی لبو و انار - فوت و فن ترشی لبو - Pickled beet and pomegranate

به گزارش همشهری آنلاین، ترشی لبو و انار از ترشی‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل پاییز و زمستان می‌توانید آن را درست کنید و در کنار انواع غذاها سرو کنید. ترشی لبو ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای تزیین غذاها و سفره آرایی پیشنهاد خوبی است. ترشی لبو به دلیل وجود چغندر قرمز از خواص زیادی برای بدن نیز برخوردار است. در ادامه با طرز تهیه ترشی لبو و انار خوشمزه خانگی آشنا می‌شوید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو و انار

برای تهیه ترشی لبو و انار خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

لبو ۵ عدد

انار  ۲ عدد

سرکه قرمز یا همان سرکه انگور به میزان لازم ( کاربرد انواع سرکه | سرکه سیب بهتر است یا خرما ؟ ؛ خواص سرکه خرما | قدیمی‌ترین چاشنی جهان را بشناسید | بهترین سرکه برای ضد عفونی سبزیجات )

نمک یک قاشق چای خوری

شکر یک قاشق چای خوری

گلپر یک قاشق چای خوری

سیاه دانه یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی لبو و انار ؛ روش فوری و آماده شدن ترشی در یک روز | فوت و فن درست کردن ترشی لبو که نمی‌دانستید

طرز تهیه ترشی لبو و انار 

مرحله اول

برای درست کردن این ترشی، ابتدا لبوهای قرمز و تازه را تهیه کرده و آنها را با آب سرد خوب می‌شوییم تا تمیز شوند و بعد صبر می‌کنیم تا کمی خشک شوند.

مرحله دوم

بعد قسمت سر و ته لبوها را را جدا می‌کنیم و لبوها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می‌گذاریم تا پخته شوند. برای اینکه لبوها زودتر بپزند می‌توانید از زودپز هم استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از پخته شدن لبو، آنها را آبکش کرده و صبر می‌کنیم تا کامل خنک شوند. وقتی سرد شدند، آنها را با یک رنده درشت رنده می‌کنیم و یا به شکل مربع کوچک یا هر شکل دلخواه دیگر خرد کرده و در قابلمه می‌ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه انارهای قرمز و شیرین را در یک ظرف دون دون کرده و کنار می‌گذاریم تا آماده باشد.

مرحله پنجم

بعد روی لبوها مقداری سرکه می‌ریزیم؛ تا جایی که سرکه روی لبوها را بگیرد. بعد قابلمه را روی حرارت می‌گذاریم تا یک جوش بخورد. بلافاصله بعد از جوشیدن انار دون شده را هم به لبو اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

وقتی که مخلوط لبو، انار و سرکه چند دقیقه‌ای جوشید، نمک، شکر، گلپر و سیاه دانه را اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم و بعد حرارت را خاموش می‌کنیم.

مرحله هفتم

حالا در قابلمه را می‌بندیم تا با حرارت موجود در ظرف ترشی کاملا جا بیفتد و آماده شود. وقتی که ترشی خنک شد، آن را در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و در آن را محکم می‌بندیم و آن را داخل یخچال می‌گذاریم.

ترشی لبو و انار، جزو ترشی های فوری است و بعد از یک روز می‌توانید آن را استفاده کنید. امیدواریم از خوردن این ترشی لبو و انار خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه ترشی لبو و انار ؛ روش فوری و آماده شدن ترشی در یک روز | فوت و فن درست کردن ترشی لبو که نمی‌دانستید

فوت و فن درست کردن ترشی لبو

۱- بهتر است در ترشی را با فویل ببندید.

۲- این ترشی پس از یک روز آماده است.

۳- می‌­توانید مقداری چوب دارچین و میخک داخل شیشه ترشی قرار دهید تا ترشی شود.

۴- اگر لبو کم­­رنگ بود می‌توانید پس از پخت، مقداری رنگ خوراکی به ترشی بزنید.

۵- ظرف ترشی را در جای تاریک و خنک نگهداری کنید.

کد خبر 726693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha