بر اساس تحقیقات جدید، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی یا حدود یک قاشق چایخوری گیاهان دارویی و ادویه‌ها به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت کلی است، تاثیر می‌گذارد.

peanut - بادام زمینی

به گزارش همشهری آنلاین، میکروبیوم روده انسان مجموعه‌ای از هزاران میلیارد میکروارگانیزم است که در داخل مجرای روده زندگی می‌کنند. باکتری‌های موجود در آن می‌توانند تقریباً بر تمام سیستم‌های بدن از جمله متابولیسم و ساخت و حفظ سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

«پنی کریس اترتون»، استاد علوم تغذیه از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گفت: «تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای میکروب‌های مختلف زیادی هستند، از سلامت و رژیم غذایی بهتری نسبت به افرادی که تنوع باکتریایی زیادی ندارند، برخوردارند».

برای مطالعه بادام زمینی، محققان اثرات مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی در روز را در مقابل یک میان وعده با کربوهیدرات بالاتر مقایسه کردند. در پایان شش هفته، در شرکت‌کنندگانی که میان‌وعده بادام‌زمینی مصرف کردند، افزایش فراوانی Ruminococcaceae، گروهی از باکتری‌های مرتبط با متابولیسم سالم کبد و عملکرد سیستم ایمنی، مشاهده شد.

در مطالعه گیاهان و ادویه‌ها، دانشمندان تأثیر افزودن ترکیبی از گیاهان و ادویه‌ها مانند دارچین، زنجبیل، زیره، زردچوبه، رزماری، پونه کوهی، ریحان و آویشن را به رژیم غذایی کنترل‌شده شرکت کنندگان در معرض خطر بیماری قلبی عروقی بررسی کردند.

این تیم سه دوز را مورد بررسی قرار دادند: حدود ۱.۸ قاشق چای‌خوری در روز، کمی بیشتر از ۳.۴ قاشق چای‌خوری در روز و حدود یک و نیم قاشق چای‌خوری در روز. در پایان چهار هفته، در شرکت‌کنندگان افزایش تنوع باکتری‌های روده، از جمله افزایش Ruminococcaceae، به ویژه با دوزهای متوسط و بالای گیاهان و ادویه‌ها مشاهده شد.

در هر دو مطالعه، افزایش در Ruminococcaceae و تنوع باکتری‌ها مثبت تلقی شد، زیرا دانشمندان همچنان در مورد ارتباط بین میکروبیوم های روده و طیفی از عوامل سلامت، از فشار خون گرفته تا وزن، اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند. با این حال، محققان اشاره می‌کنند که برای درک همه مفاهیم به تحقیقات بیشتری نیاز است.

کد خبر 726574
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha