مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی درباره مباحثی مبنی بر ویزیت گروهی پزشکان از سوی برخی پزشکان متخصص، گفت: ویزیت گروهی در راستای حفظ حریم شخصی بیمار و حفظ محرمانگی، تخلف است.

مطب پزشک

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر شیرین شجاعی مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی درباره آنچه که تحت عنوان «ویزیت گروهی بیماران از سوی برخی پزشکان متخصص» مطرح می‌شود، گفت: طبق قوانین ویزیت گروهی تخلف است و نباید انجام شود. حریم شخصی بیمار باید حفظ شود.

شجاعی ادامه داد: معمولا عمده پزشکان ویزیت گروهی انجام نمی‌دهند، اما اگر گزارش شود به آن رسیدگی می‌کنیم و در عین حال نیاز به مستندات هم دارد.

او تاکید کرد: بنابراین ویزیت گروهی برای حفظ حریم شخصی بیمار و حفظ محرمانگی تخلف است.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی در ادامه درباره قوانین مرتبط با بازگشایی مطب در ساختمان‌های تجاری و مسکونی نیز گفت: درباره بازگشایی مطب، باید توجه کرد که طبق قوانین از سال‌های قبل اعلام نشده که بازگشایی مطب از سوی پزشکان، کسب و کاری تجاری است و بر این اساس اعلام شد که پزشکان برای مطب هم می‌توانند در ملک تجاری و هم در ملک مسکونی مطب را دایر کنند.

وی افزود: البته بازگشایی مطب در ملک مسکونی و تجاری، قوانین و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارد که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده است.

کد خبر 726357
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha