همشهری آنلاین: رییس‌جمهور با حضور در جمع عزاداران امام حسین (ع) در نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به فلسفه نهضت امام حسین(ع) و قیام عاشورا به تحلیل حوادث غزه پرداخت

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که "در حادثه عاشورا یک عده به نمایندگی از تمام فاسدان عالم تا به امروز در برابر عده‌ای به نمایندگی از تمام خوبان عالم ایستاده‌اند" گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت انسان‌هاست و حادثه‌ عاشورا ادامه‌ راه پیامبر اسلام و خط امامت و ولایت است.

وی با بیان این‌که "هیچ ظلمی به بزرگی ظلمی که در کربلا روا داشته شده نیست" اظهار کرد: در حادثه‌ عاشورا بدتر از قطعه قطعه کردن پیکر شهدای کربلا، ما شاهد شکستن حرمت اهل بیت(ع) بودیم و کسانی که تمام زندگی خود را از امام و اهل بیت داشتند در برابر امام و اهل بیت ایستادند.

وی در ادامه به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: ما بارها گفته‌ایم که اساس رژیم صهیونیستی بر پایه‌ یک طراحی استعماری و استکباری و بر اساس یک دروغ بزرگ و سنگین بنا شده است و کسانی که این طراحی را انجام داده‌اند، هدف‌شان فقط ایجاد یک پایگاه بیگانه در قلب منطقه‌ عربی و اسلامی نبوده است، آن‌ها به دنبال تسلط بر این منطقه و کل جهان هستند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که "امروز هر کشوری در هر نقطه‌ای از جهان می‌خواهد از قدرت‌های بزرگ و زورگو کمک بگیرد، پیش‌شرطش این است که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده و این رژیم را بپذیرد" خاطرنشان کرد: این رژیم برای تجاوز و کشتار ایجاد شده است. ذات این رژیم تجاوزگری و اشغال است.

وی با بیان این‌که " رژیم صهیونیستی با حمایت حامیانش به بهانه‌ واهی به لبنان حمله کردند و ما شاهد جنگ 33 روزه بودیم" گفت: آن‌ها امروز نیز به بهانه‌ موهوم دیگری به غزه حمله کرده‌اند و فردا اگر فرصت کنند به اردن و مصر و هر جای دیگر که فکر می‌کنند حلقه‌ ضعیفی است و می‌توانند کشتار کنند و خوی درندگی خود را التیام بخشند، حمله می‌کنند.

وی با بیان این‌که " امروز وحشی‌گری که در غزه در حال صورت گرفتن است اگر نگوییم بی‌سابقه، باید گفت کم‌سابقه است" ادامه داد: البته در برخی از موارد بی‌سابقه است؛ ما شاهد کشتار کودکان، زنان و بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی در یک ابعاد وسیع هستیم.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش‌ها که "رژیم صهیونیستی از این حملات به دنبال چیست؟ آن‌ها چه می‌خواهند و چه‌کار می‌کنند؟" به بیان برخی تحلیل‌ها در این مورد پرداخت و گفت: برخی از تحلیل‌ها بیانگر این موضوع است که آن‌ها برای جبران شکستی که در جنگ 33 روزه دچار شدند به این حمله روی آوردند؛ چراکه در آن جنگ افسانه واهی و دروغین شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی از هم پاشید و در واقع مشخص شد که این رژیم شکست‌پذیر است. آن‌ها در جنگ 33 روزه شکست خوردند و قبل از آن فلسفه تاسیس‌شان بر باد رفته بود و در آن جنگ افسانه شکست‌ناپذیری‌شان بر باد رفت.

وی با بیان این‌که " آن‌ها خیال می‌کردند که اگر به ضعیف‌ترین حلقه مقاومت که از لبنان به ایران کشیده شده هجوم آورند، می‌توانند این حلقه مقاومت را بشکنند" گفت: آن‌ها در این موضوع نیز به زمین خوردند.

وی با بیان این‌که " آن‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که نشان دهند رفتارشان و عملکردشان از موضع قدرت است" گفت: این در حالی است که همه می‌دانند کشتار زنان و کودکان برای کسی قدرت ایجاد نمی‌کند و در واقع این نشانه قدرت نیست. ما در حال حاضر شاهدیم که با این جنایت‌ها نفرت عمومی در جهان علیه رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که " آن‌ها به دنبال شکستن جبهه‌ مقاومت به موفقیتی دست پیدا نکرده‌اند" گفت: در برخی از محافل سیاسی وابسته به غرب، برخی دیپلمات‌ها به نقش مصر در قضیه حمله به غزه اشاره کرده تا حماس به عنوان بخشی از مقاومت، شکسته شود و آن را زیر نفوذ خود دربیاورند که البته ما فکر می‌کنیم این مطالب برای این گفته می‌شود که آن‌ها برای جنایت‌های خود شریک جرم پیدا کنند. دولت مصر نیز باید در این ارتباط اعلام موضع کند که آیا این طرح بوده یا نبوده است و تکلیف ملت‌ها و ملت مصر را در این زمینه مشخص کند.

وی بار دیگر با تاکید بر این‌که " عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است و به نظرم کودن‌ترین افراد نیز این موضوع را فهمیده‌اند" گفت: برخی از تحلیل‌گران نیز این تحلیل را ارایه داده‌اند که آن‌ها به دنبال این هستند تا جنایات را به حداکثر برسانند و عواطف جهان را برانگیزند تا این آقای جدید در آمریکا وارد شود مساله را محکوم کند، ژست حقوق بشری بگیرد و در واقع با این کار چهره‌ آمریکا را مقداری در عرصه‌ جهانی و افکار عمومی اصلاح کنند.

وی با بیان این‌که " ما نمی‌خواهیم وارد این مباحث شویم" گفت: مشخص است که رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده و بنیان این رژیم نیز از اساس و پایه دروغ بوده است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به حمایت برخی از کشورها از رژیم صهیونیستی و سکوت آن‌ها در برابر جنایت‌های این رژیم در غزه گفت: آن‌هایی که از این رژیم حمایت می‌کنند فکر نمی‌کنند که چه‌طور می‌خواهند با ملت‌های دنیا، ملت‌های منطقه، فلسطین و حتی ملت خودشان زندگی کنند؟ و در واقع جواب ملت‌ها را چه می‌خواهند بدهند؟ آن‌ها مایوس هستند. آن‌ها کوچک‌ترین امیدی به آینده ندارند و اگر کوچک‌ترین امیدی به آینده داشتند این جنایت‌ها را نمی‌کردند.

وی در بیان جملاتی به شورای امنیت، دولت‌های عربی، اسلامی و منطقه و خطاب به دولت‌های غربی گفت: می‌دانم که امروز در درون شما در اصل حمایت از این رژیم تردید ایجاد شده است،سوال می‌کنیم که تا کی می‌خواهید به حمایت از این رژیم ادامه دهید؟ نام تک تک کشورهایی که از این رژیم حمایت کرده‌اند در پرونده‌ جنایات رژیم صهیونیستی ثبت می‌شود و در آینده نزدیک که این رژیم محاکمه می‌شود شماها نیز که از این رژیم حمایت کرده‌اید محاکمه خواهید شد. خیال نکنید که حمله و کشتاری انجام شد، یک شهر و کشور نابود شد و بعد بگویید بسیار خوب تمام شد. امروز ملت‌ها بیدار هستند و حرکت مقاومت ایجاد شده است و این دوران که جنایتی صورت بگیرد و بعد مسائل تمام شود، به پایان رسیده است. نصیحت می‌کنم که خودتان را اصلاح کنید. آن دوران که می‌کشتید و می‌رفتید تمام شد و گذشت. تک تک خون‌هایی که در غزه ریخته می‌شود یک پرونده جنایی علیه شماست و باید پاسخ دهید.

رئیس‌جمهور در ادامه به موضع شورای امنیت در مورد حوادث غزه اشاره کرد و فلسفه‌ ایجاد این رژیم را برشمرد و گفت: ما می‌دانستیم که این شورای امنیت را برای تحمیل سلطه‌ خود و خواسته‌های خود به جهان و ملت‌ها ایجاد کرده‌اند؛ 60 سال از تاریخ ایجاد شورای امنیت می‌گذرد، کجا به نفع ملت‌های مظلوم اقدام کرده است؟ عملکرد شورای امنیت را در جنگ 33 روزه دیدید؛ در آن جنگ 33 روز به صهیونیست‌ها فرصت دادند که جنایت کنند و در برابر جنایت‌ها سکوت کردند و وقتی مایوس شدند، قطعنامه صادر کردند. امروز نیز در مورد غزه 15 روز به این رژیم برای ارتکاب جنایت‌های خود مهلت دادند و اکنون نیز یک قطعنامه داده‌اند که نه سر آن مشخص است و نه ته آن و نه این‌که مسوول آن کیست.

وی با طرح این پرسش که " چه کسی را می‌خواهید فریب دهید؟" گفت: باید اساس این شورا تغییر کند، نه این‌که دوباره دو حق وتوی جدید برای قدرت‌های زورگو ایجاد شود. باید از اساس شورای امنیت و نظم پوشالی که در این ارتباط وضع شده تغییر کند.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که " همه‌ سازمان ملل شده شورای امنیت، همه شورای امنیت شده آمریکا و همه آمریکا نیز حمایت از رژیم صهیونیستی" اظهار کرد: در حال حاضر در بین ملت‌ها تصمیمات شورای امنیت اعتباری ندارد. تصمیمات اتخاذ شده تصمیماتی یکجانبه و ضدبشری است. 

احمدی‌نژاد با بیان این‌که " آمریکا خواسته‌های خود را به سازمان ملل و شورای امنیت تحمیل کرده و این شورا بر اساس این خواسته‌ها عمل می‌کند" گفت: معتقدیم که باید محل سازمان ملل متحد تغییر کند. ما اکنون می‌بینیم که هرکسی می‌خواهد به سازمان ملل متحد برود باید چندین ماه منتظر ویزای آمریکا باشد و از طرفی دیگر شاهدیم که آمریکا خواسته‌های خود را به این سازمان و شورا تحمیل می‌کند. بر این اساس باید محل این سازمان تغییر کند و ملت‌های آزاده‌ای که امروز به صحنه آمده‌اند، باید از جهان بخواهند که جای سازمان ملل را تغییر دهند.

وی خطاب به ملت‌های آزادی‌خواه گفت: فضایی که امروز ایجاد شده تا محو اساس ظلم باید حفظ شود، نمی‌شود فقط یک قطعنامه صادر شود که آتش‌بس شود و نیم‌بند یک گذرگاه را باز کرد. باید بخواهیم جنایتکاران محاکمه شوند و اساس ظلم، محو و در واقع، ریشه‌ تجاوز خشکانده شود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که " تک تک کالاهایی که از رژیم صهیونیستی و حامیانش خریداری می‌شود به بمب و موشک تبدیل می‌شود که بر روی فلسطینیان و منازل آن‌ها ریخته ‌شود" گفت: این ایده خوبی است که کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی و اربابان آن از سوی ملت‌ها تحریم شود.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با بیان این‌که " باید اندیشه صهیونیسم و تجاوزگری حذف شود" اظهار کرد: در واقع اندیشه‌ صهیونیسم و تجاوزگری باید از جهان محو شود.

وی در ادامه با بیان این‌که " برخی دولت‌های عربی و اسلامی در مورد حوادث غزه کارهایی کرده و می‌کنند" گفت: نمی‌دانم چرا برخی از آن‌ها سکوت می‌کنند و منتظر چه هستند؟ آیا منتظر هستند رژیم صهیونیستی تمام مردم غزه را به شهادت برساند و بعد وارد شوند؟

وی هم‌چنین خطاب به آن‌ها گفت: قدرت سیاسی را که اکنون دارید برای چه موقع می‌خواهید؟ چه موقع می‌خواهید از این قدرت استفاده کنید؟ برای چه کسی می‌خواهید این قدرت را؟ چطور می‌خواهید به پیامبر خدا و ملت‌ها جواب بدهید؟ چطور می‌خواهید به ملت خود جواب بدهید و به صورت زن و بچه خود نگاه کنید؟

احمدی‌نژاد خطاب به این کشورها اظهار کرد: روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع و این رژیم را تحریم کنید، فرصت ندهید که در شما نفوذ و شما را عقیم و بی‌خاصیت کند، رابطه‌ خود را با آن قطع کنید.

وی در ادامه با طرح این پرسش‌ها که " چرا سازمان کنفرانس اسلامی سکوت کرده است؟ چون بودجه‌ خود را از برخی از این کشورها می‌گیرد، سکوت کرده است؟ مگر نه این که سازمان کنفرانس اسلامی برای حمایت از فلسطین ایجاد شده، چرا ساکت است؟ " تاکید کرد: فکر نکنید با سکوت شما عزت‌خواهی و مقاومت ملت‌ها از بین می‌رود و راه برای زورگویان فراهم می‌شود. این سکوت شما لکه ننگی است که تا ابد بر پیشانی خود می‌گذارید.

وی خاطرنشان کرد: این قدرت‌های زورگو رفتنی هستند و در سراشیبی سقوط قرار دارند. همه آن‌ها و رژیم صهیونیستی به پایان خط رسیده‌اند و دوران امپراطوری زور و تجاوزگری رو به پایان است.

وی افزود: به فضل الهی پیروزی‌های بزرگ نزدیک است و امروز فرهنگ حسینی و علوی تنها راه نجات بشریت است.

رئیس‌جمهور بار دیگر با بیان این‌که " دوران پیروزی نزدیک و نظام پوسیده‌ ظالمانه در حال فرو ریختن است" گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور نظام عادلانه‌ الهی توسط حضرت مهدی (عج) برپا شود.

در این مراسم پیش از سخنان رئیس‌جمهور یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت و جمعیت حاضر سینه‌زنی کردند.

هم‌چنین حاضران در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی شعارهایی سر دادند.

کد خبر 72613

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز