معاون شهر‌سازی‌ و معماری شهرداری تهران با اشاره به رضایت شهروندان از فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک گفت: تا‌کنون 20 هزار پرونده در این دفاتر تشکیل شده و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این دفاتر حداکثر 3 روز خواهد بود

به گزارش سما، هیربد معصومی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، با حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری (1888) با اشاره به تصویب طرح جامع در شورای‌عالی شهرسازی در اواخر سال گذشته اظهار داشت: در آذر ماه امسال طرح تفصیلی یک ده هزارم تصویب شد و سعی داریم تا با اجرای آن شهر تهران را که تا‌کنون بدون داشتن یک سند توسعه و با تصمیمات موردی و بخشنامه‌های مختلف اداره می‌شد، از این پس براساس برنامه‌ای مدون اداره کنیم.وی افزود: اسناد یک دو هزارم طرح تفصیلی نیز در دست تهیه است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

معصومی با اشاره به فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک عنوان کرد: از مهرماه امسال 86 دفتر خدمات الکترونیک در 22 منطقه با هدف برون سپاری اقدامات شهرداری مستقر شده‌اند و تا‌کنون 20 هزار پرونده در آنها تشکیل شده که سعی داریم با این کار، ارتباط شهروندان را با شهرسازی‌های مناطق به حداقل برسانیم.

معصومی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی نمای ساختمان‌ها تصریح کرد: درصددیم با مطالعه طرح موضوعی که در دست اقدام است به اغتشاشات بصری و نمای ساختمان‌ها رسیدگی کنیم و در این زمینه چارچوبی نیز تهیه شده است که نمای همه ساخت و سازهایی که انجام می‌شود براساس معماری ایرانی و اسلامی ساخته شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله شهرداری تهران، تاکید کرد: برای نخستین بار برنامه 5 ساله شهرداری تهران براساس راهبردهای شهر تهران تهیه شد که در آن برنامه همه معاونت‌های شهرسازی مشخص شد و همچنین 18 طرح منظر شهری نیز در دست بررسی قرار گرفت.

کد خبر 72538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز