همشهری‌آنلاین: فروش بلیت سفرهای جاده‌ای نوروز 88 هفته اول اسفند از طریق اینترنت آغاز می‌شود.

 مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در مصاحبه با خبرنگار واحدمرکزی خبر گفت: تعداد 320 شرکت حمل و نقل جاده‌ای با ورود به شبکه اینترنت بزودی فروش بلیت‌های نوروزی را آغاز می‌کنند.

ناصر رزاق منش افزود: سن ناوگان اتوبوس بین شهری کشور امسال به 12 سال رسید که با این وجود از برنامه توسعه پیش هستیم و با جوان شدن این ناوگان می‌توان ادعا کرد که چیزی از کشورهای همسایه و حتی اروپایی کم نداریم.

وی گفت : تقریبا" 90 درصد جابه جایی مسافر و کالای کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و سال گذشته با ثبت 800 میلیون نفر سفر می‌توان نتیجه گرفت که هر ایرانی به طور متوسط 10 سفر در سال 86 داشته است.

رزاق منش با اشاره به وجود 185 هزار کیلومتر راههای جاده ای در کشور افزود : پیش از انقلاب 40 کیلومتر آزاد راه داشتیم و امروز 1600 کیلومتر آزاد راه در حال بهره برداری است و همچنین 1600 کیلومتر نیز در دست ساخت است.

وی در ادامه گفت: حضور متخصصان داخلی مهمترین ویژگی ساخت و توسعه راههای کشور است و پیشرفت در علوم راه سازی چنان امیدبخش است که به بسیاری از کشورهای همسایه امروزه خدمات مهندسی صادر می‌شود.

رزاق منش افزود: در سال 85 حدود 27 هزار نفر در حوادث جاده ای کشته شدند که با توسعه راهها و اعمال ضوابط انتظامی این رقم در سال 86 حدود 22 درصد کاهش داشت و سیر نزولی این رقم در امسال هم ادامه داشته است

کد خبر 75127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز