پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت تولید کننده کفش‌های منتظر الزیدی نام کفش‌های تولیدی خود را به "بای بای بوش" تغییر داد

شرکت تولید کننده کفش‌های منتظر الزیدی (خبرنگاری که کفش‌هایش را به سوی جرج بوش پرتاب کرد) در ترکیه، نام کفش‌های تولیدی خود را تغییر داد.

 تصاویر بدرقه بوش با لنگه کفش در عراق

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه، این شرکت با چنان افزایش تقاضایی برای مدل کفش‌های زیدی مواجه شده است که برای پاسخگویی به همه تقاضاها به استخدام دهها کارگر جدید روی آورده است. [آشنایی با بازارهای مالی ترکیه]

مشتریان این کفش‌ها از همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و حتی از خود آمریکا هستند. این کفش‌ها که پیشتر به نام مالک شرکت یعنی کفش بایدان ثبت شده بود، امروزه به نام "بای بای بوش" تغییر نام یافته است.

 آن کفش‌ها هنوز در دنیای سایبر پرتاب می‌شوند

رمضان بایدان مالک کارخانه می‌گوید سفارش‌ها از سراسر کشورهای عربی و اروپایی و امریکایی بسیار زیاد شده است. درحالی که همه شرکت‌های جهان بحران زده شده‌اند شرکت ما درحال گسترش است.

این گزارش می‌افزاید طی چند هفته سفارش‌های این شرکت بیست برابر افزایش یافته است و تاکنون چهارصد هزار جفت از کفش‌های زیدی به فروش رفته است.

یک عمده فروش در ترکیه می‌گوید دربازار تقاضا برای این کفش‌ها بسیار زیاد است و من نیز تعداد زیادی از انها را می‌خرم.

علی، یکی دیگر از شهروندان ترکیه، صدها کیلومتر را طی کرده تا به کارخانه بایدان بیاید و شش جفت از این کفش‌ها را برای همه اعضای خانواده‌اش بخرد. علی می‌گوید خشم ما مسلمانان ما را وادار می‌کند از این کفش‌ها بخریم.

قرار است در نوزدهم ژانویه یک روز قبل از مراسم تحلیف اوباما و آخرین روز ریاست جمهوری بوش، تبلیغات گسترده‌ای برای فروش کفش‌های بای بای بوش صورت گیرد.

بایدان گفته است باتوجه به سودی که زیدی برایش اورده است تلاش زیادی برای کمک به او خواهد کرد. منتظر الزیدی ممکن است به پانزده سال زندان محکوم شود

کد خبر 72462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز