دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نظرسنجی از 65 مورخ و ناظر سیاسی در آمریکا نشان می‌دهد، بوش رییس جمهور سابق آمریکا از منفورترین روسای جمهوری تاریخ آمریکا است

به گزارش واحد مرکزی خبر، در نظرسنجی که شبکه تلویزیونی سی اسپن آمریکا انجام داد و آسوشیتدپرس آن را منتشر کرد، روسای جمهوری پیشین آمریکا براساس محبوبیت‌شان رتبه بندی شده‌اند.

جرج دبلیو بوش رییس‌جمهور سابق آمریکا در این رده بندی در رتبه 36 قرار دارد.

این در حالی است که بسیاری از نظرسنجی‌ها در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری جورج بوش پسر حاکی از آن بود که وی در نزد افکار عمومی آمریکا منفورترین ترین رئیس جمهور قرن است.

برای مثال نظرسنجی صورت گرفته توسط گروه اوپینیون ریسرچ  برای شبکه سی ان ان نشان می‌داد که 71 درصد شهروندان آمریکایی عملکرد جرج بوش را تایید نمی‌کنند.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی اعلام شد که تنها یک هفته قبل موسسه گالوپ میزان نارضایتی از بوش را 69 درصد اعلام کرده بود.

آبرهام لینکولن، جورج واشنگتن وفرانکلین روزوِلت به ترتیب رده‌های اول تا سوم این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

کیتینگ هالند مدیر نظرسنجی‌های شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تا به این حد نارضایتی عمومی ایجاد نکرده است.

هالند افزود: حتی ریچارد نیکسون و هری ترومن دو رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز که میزان نارضایتی از آنها بالا بود به این لحاظ به ترتیب از 67 و 66 درصد فراتر نرفتند اما جرج بوش به رقم 71 درصد نیز دست یافته است.

بر اساس نظرسنجی اوپینیون ریسرچ بر میزان مخالفان جنگ عراق نیز افزوده شده و 68 درصد شهروندان آمریکایی انزجار خود را از این جنگ ابراز نموده‌اند

کد خبر 75423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز