سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
۳ نفر

کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد مهار معضلات نوجوانان در مدارس منطقه۲۲ برگزار می‌شود.

اولين روز اموزش حضوري دانش اموزان

به گزارش همشهری آنلاین، آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان یکی از خطراتی است که جامعه‌شناسان نسبت به آن هشدار می‌دهند و در تحقیقاتی که اخیراً منتشر شده برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله گرایش به مصرف سیگار و قلیان و تمایل به خشونت، همه‌گیرترین رفتارهای پرخطر در میان نوجوانان گزارش شده است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۲۲ بر لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان در مقابله با آن و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان تاکید می‌کند و از برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعات مهارت های اجتماعی و خودآگاهی، رابطه کارآمد، چالش های نوجوانی، علائم دوران بلوغ .. در سطوح مختلف با همکاری آموزش و پرورش منطقه در مدارس خبر می‌دهد. 

«حسین هوشیار» در ادامه می‌گوید: «در این کارگاه ها، روانشناس متخصص در حوزه آسیب‌های اجتماعی توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر فرزندانشان با توجه به مرحله رشد جسمی و شخصیتی و برخورد منطقی با آنان جلب می‌کنند. همچنین انواع آسیب‌ها و معضلات موجود در جامعه و مشکلاتی را که ممکن است جوانان و نوجوانان با آن روبه‌رو شوند در مدارس تشریح کرده و راهکارهایی برای مقابله با این آسیب ها ارائه می‌دهند.»

کد خبر 724186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha