سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
۷ نفر

پنجمین جشنواره خرمالو کن همزمان با ولادت حضرت زینب (ع) با هدف شناساندن هویت محله کن و باغ‌های اصیل آن در بوستان جوانمردان برپا می‌شود.

خرمالو

به گزارش همشهری آنلاین، «روح الله حدادی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۵ درباره برگزاری پنجمین جشنواره خرمالو کن می‌گوید: «هدف از برگزاری این جشنواره معرفی یکی از با کیفیت‌ترین محصولات باغی در کن، کمک به ثبت برندی با عنوانی خرمالوی کن، معرفی فرهنگ اصیل و مذهبی مردم کن، معرفی اماکن گردشگری و مذهبی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر به این محله، معرفی صنایع تبدیلی از این محصول با کیفیت و ایجاد همدلی میان مردم محله در راستای معرفی یکی از مشهورترین میوه‌های برداشت شده از باغ‌های استان تهران است. برپایی کاروان خرمالو و راه‌اندازی بازارچه فروش هم از دیگر برنامه‌ این جشنواره به شمار می‌آید.»

مشهورترین میوه باغ‌های تهران را اینجا ببینید

میوه خاص کن

این محصول محله کن ویژگی‌های شاخص دارد که حدادی درباره آنها اینطور توضیح می‌دهد: «یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خرمالوی کن، اندازه مناسب، شیرینی و نازک بودن پوست آن است که در کمتر جایی می‌توان چنین ویژگی‌هایی را همزمان دید. علاوه بر این آب و هوای کن از گذشته به گونه‌ای بوده است که اغلب میوه‌ها از سیب، گلابی، انار و انجیر تا میوه‌های حساسی چون گیلاس در آن رشد خوبی داشته‌اند. »

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۵ می‌افزاید: «دراین میان درخت خرمالو به‌ دلیل مقاومت زیاد همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار است. علاوه بر این بیش از ۱۰ محصول  از آن به دست می‌آید که کمتر کسی با آنها آشنا است.»

علاقه‌مندان برای حضور در پنجمین جشنواره خرمالو کن در روزهای ۹ تا ۱۱ آذر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ می‌توانند به شهرزیبا، خیابان شهید مرادی، خیابان لاله، پارکینگ بوستان جوانمردان مراجعه کنند.  

کد خبر 724033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha