همشهری آنلاین: احمد خلیفه نیاس، مشاور رئیس جمهور سنگال که به ایران سفر کرده است با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در این دیدار حادثه غزه را تکرار خلاصه 60 سال اشغال‌گری فلسطین توصیف کرد و با بیان این‌که رژیم اشغال‌گر صهیونیستی با حمایت برخی قدرت‌های غربی مردم بی‌دفاع و بی‌پناه غزه را در خانه خودشان مورد هجوم قرار داده است، تصریح کرد: بنا بر وظیفه انسانی و اسلامی باید از مردم فلسطین حمایت کنیم تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند .

رئیس‌جمهور پشتیبانی سیاسی و معنوی را مهم‌ترین وظیفه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین دانست و با اشاره به جایگاه ویژه سازمان کنفرانس اسلامی در این باره، اظهار کرد: این سازمان اصولاً برای دفاع از فلسطین ایجاد شده است و آیا امروز مساله‌ای مهم‌تر از غزه وجود دارد که بخواهد وارد شود .

وی افزود : حداقل اقدامی که این سازمان در شرایط کنونی می‌تواند انجام دهد این است که با اقدامات عملی موجب توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها شود و از سوی دیگر محاصره غزه برداشته و راهها باز شود .

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که رئیس‌جمهور سنگال به عنوان رئیس کنفرانس اسلامی باید پیشتاز همه فعالیت‌ها در این شرایط باشد، گفت: وی باید تمام حوادث غزه را سازماندهی و کنترل و تلاش کند گذرگاه غزه باز شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد : برخی قدرت‌های غربی همانند جنگ لبنان قصد دارند به رژیم صهیونیستی فرصت دهند تا بتواند به اهداف خود برسد؛ اما به محض این که مطمئن شوند نمی‌تواند در این عرصه پیروز شود، بلافاصله آتش‌بس خواهند داد . آنها فقط خود را حامی رژیم صهیونیستی می‌دانند؛ بنابراین باید فشار آورد تا در قبال مردم غزه احساس مسئولیت کنند.

احمد خلیفه نیاس، مشاور ویژه رئیس‌جمهور سنگال نیز پس از تقدیم پیام کتبی عبدالله واد با خطیر عنوان کردن وضعیت کنونی فلسطین گفت: ریاست دوره‌ای سازمان کنفرانس اسلامی صد در صد با موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد غزه موافق است و به دنبال راهکارهای موثر در پایان‌دادن به جنایات صهیونیست‌هاست.

وی خاطرنشان کرد : اگر امروز در غزه مسلمانان پیروز شوند برای همیشه پیروز خواهند بود و اگر شکست بخورند اولین کسانی که پشیمان خواهند شد ، آنهایی هستند که فرصت حمایت از مردم فلسطین را از دست دادند .

مشاور ویژه رئیس‌جمهور سنگال با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران دارای بینش صحیح، جایگاه مناسب و شایستگی جلب اعتماد جهان اسلام درباره موضوع فلسطین است، اظهارکرد: معتقدم ایران وارث خط امام علی (ع) است ، چرا که تنها علی (ع) بود که توانست بر یهودیان در خیبر فائق آید؛ این درحالی است اعراب در شش روز از اسرائیل شکست خوردند چون آنها وارث امام علی (ع) نیستند.

وی افزود: امروز غزه مانند خیبر است، اگر خیبر فتح نشده بود امروز اثری از اسلام وجود نداشت.

کد خبر 72304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز