همشهری آنلاین - سپیده بهکام: مجموع معاملات بورس تهران، روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه، ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۳۱.۸۵ میلیارد ریال بود.

در واقع حجم معاملات بورس تهران امروز از دیروز بیشتر،‌ اما ارزش معاملات کمتر از روز گذشته بود.

 سهم بیشتر از روز گذشته بود طی دادوستدهای این روز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل قیمت سهام با ۲۲.۲ واحد افت به ۸ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم امروز ۲۳ واحد افت کرد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) یک واحد افزایش پیدا کرد.

همچنین معاملات امروز بورس تهران موجب شد شاخص صنعت ۱۸.۶ واحد دیگر پایین بیاید.

در این روز کاری توس گستر پرطرفدارترین سهم بورس شد، به طوری که ۸۷۹ دستور خرید برای ۸.۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۵.۸۸ میلیارد ریال صادر شد.

پس از این شرکت پتروشیمی خارک با ۱۵۳ تقاضا برای ۱.۲ میلیون سهم به ارزش ۹.۷ میلیارد ریال و مپنا با ۱۴۷ تقاضا برای ۵.۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۶ میلیارد ریال دیگر سهام پر طرفدار روز بودند.

در کفه عرضه نیز ۵۹۶ نفر در صف فروش ۱۲.۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۵۹.۵ میلیارد ریال و ۵۷۵ نفر در صف فروش ۳.۴ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۴۸ میلیارد ریال ایستادند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای بورس تهران، پس از دو شرکت یاد شده حجم عرضه سهام چادرملو و توسعه معادن و فلزات از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود.

کد خبر 72300

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز