همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهامداران بورس تهران و فعالان این بازار،‌ روز شنبه ۲۱ دی‌ماه در مجموع ۵ هزار و ۲۲۷ خرید و فروش در بورس تهران انجام دادند.

بر اساس این خرید‌وفروش‌های در مجموع ۱۸ میلیون سهم در این بازار جابجا شد و ارزش این جابجایی‌ها هم ۴۹.۸۷ میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز شاخص کل قیمت سهام با ۲۰.۷ واحد افت به ۸ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز امروز را با ۲۰.۱ واحد کاهش به پایان رساند و به ۶ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم امروز ۹ واحد عقب‌گرد داشت و روی ۱۲ هزار و ۷۲۵ واحد بسته شد.

بنابر گزارش‌های رسیده از بورس اوراق بهادار تهران، امروز ۷۹۲ نفر اقدام به خرید بیش از ۷.۸۶ میلیون سهم توس گستر به ارزش ۲۴.۷ میلیارد ریال کردند.

مپنا و ملی صنایع مس با فاصله زیادی به لحاظ حجم تقاضا، امروز در ردیف‌های دوم و سوم جدول تقاضای بورس تهران ایستادند.

طی مبادلات این روز ۱۳۵ دستور خرید برای ۴.۷۶ میلیون سهم مپنا به ارزش ۵.۳ میلیارد ریال صادر شد و همچنین یکصد و ۴ نفر هم برای ۱.۶۸ میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش ۴.۹۹ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

از سوی دیگر در جدول عرضه، امروز باز هم سرمایه‌گذاری امید صدر نشین شد و پس از آن به ترتیب گل‌گهر و چادرملو قرار گرفتند.

در جریان مبادلات این روز، ۸۳۲ نفر برای خرید ۱۸.۱۹ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۸۲.۱۲ میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

در این روز حجم عرضه سهام گل‌گهر ۳.۸ میلیون سهم به ارزش ۵۰.۴۶ میلیارد ریال و چادرملو ۲.۴۵ به ارزش ۱۶.۵ میلیارد ریال اعلام شد.

کد خبر 72608

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز