شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید روی بزرگسالان نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌ای کودکان می‌تواند تاثیرات فراوانی بر بهبود سلامت مغز آنها داشته باشد.

انجام مطالعات و بررسی‌های فراوان روی 40 فرد کهنسال که سن آنها بین 60 تا 70 سال بوده نشان داد، آن دسته از کهنسالانی که بازی‌های رایانه‌ای راهبردی و فکری را انجام می‌دهند، در آزمون‌های شناختی نتایج بهتری کسب می‌کنند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه هنوز درمان قطعی‌ای برای آلزایمر وجود ندارد اما می‌توان با شیوه‌های طبیعی تا حدی از بروز آن پیشگیری کرد. یکی از این راه‌ها استفاده کافی از اسید‌فولیک و اسیدهای چرب امگا3 است و با مصرف کافی گردو و انواع ماهی این نیاز بدن تامین می‌شود. از دیگر شیوه‌های پیشگیری می‌توان به فعال نگاه داشتن مغز اشاره کرد.

به این ترتیب که مطالعه - بازی - حل جدول و حتی گوش دادن یا نواختن موسیقی نیز تا حد زیادی به فعال نگاه داشتن مغز کمک می‌کند. از سوی دیگر براساس تحقیقات جدید دانشمندان، تسلط انسان به دو زبان در مقابل افزایش سن و به هنگام پیری از مغز محافظت می‌کند. دانشمندان کانادایی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافته‌اند افرادی که از کودکی به دو زبان تکلم می‌کنند در مقایسه با اشخاصی که تنها یک زبان می‌دانند کمتر دچار ضعف قوای مغزی می‌شوند.

بررسی اخیر روی حدود 150 بزرگسال که نیمی از آنها دو زبانه و نیمی دیگر یک زبانه بودند نشان داده است که سرعت واکنش افراد دو زبانه که بیش از 60 سال داشتند کمتر از افراد جوان‌تر یک زبانه نبود

کد خبر 72191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز