شهردار منطقه۹ از تجهیز و آماده سازی مددسرای امید همزمان با شروع فصل سرما و افزایش برودت هوا برای ارائه خدمات رایگان به افراد بی‌سرپناه در غرب پایتخت خبر داد.

اعتیاد - کارتن خواب

به گزارش همشهری آنلاین، «سیدمحمدرحیم مرتضوی» درباره ارائه خدمات به افراد بی‌سرپناه گفت: «مددسرای امید با مساحتی حدود ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت بیش از ۱۵۰ نفر، در بزرگراه فتح واقع شده و شبانه‌روزی میزبان افراد بی‌سرپناه، کارتن خواب و بی‌خانمان است.»

شهردار منطقه۹ در ادامه افزود: «افراد بی‌سرپناه، با هدف بالا بردن امنیت شهروندان و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و در راستای بهره‌مندی این قشر آسیب‌دیده با گشت‌زنی در منطقه شناسایی می‌شوند.  خدمات حمایتی رایگان مددسرا شامل اسکان، غذای گرم، استحمام، پیرایش، خدمات پزشکی و درمانی است.»

علاوه بر این خدمات، ارائه مشاوره فردی و گروهی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط مشاوران مددسرای امید برای بهبود کیفیت زندگی اقشار آسیب‌ دیده اجتماعی و ارتقای آگاهی، بهداشت و سلامت مددجویان از دیگر اقدامات برای این افراد محسوب می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر مراجعه حضوری افراد، اهالی می‌توانند با مشاهده افراد بی‌خانمان، با شماره۱۳۷تماس بگیرند تا این افراد از امکانات رفاهی و حمایتی بهره‌مند شوند.

کد خبر 721545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha