سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
۴ نفر

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ از راه‌اندازی مدرسه تخصصی ترافیک در این منطقه خبر داد.

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۳ گفت: «هدف از راه‌اندازی مدرسه تخصصی ترافیک افزایش آگاهی، دانش و فرهنگ ترافیک و نیز توجه دانش‌آموزان به مسئولیت‌های شهروندی است. برای تحقق این هدف، طرح مدرسه تخصصی ترافیک در منطقه۳ با محوریت کاهش رفتارهای پرخطر در ترددها و کاهش تصادف در معابر و بزرگراه‌ها، در مدارس ابتدایی منطقه اجرا شد.»

«محمدجواد حاجی حسینی» گفت: «در این طرح، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در یک ترم کامل آموزشی، تمام سرفصل‌های ایمنی در ترافیک از جمله ایمنی عابر پیاده، رفتارهای ایمن در سرویس مدرسه، ایمنی سرنشین خودرو و توجه به افراد کم توان، رفتارهای صحیح در حمل و نقل عمومی، ایمنی در دوچرخه سواری و شناخت تابلوها و علائم رانندگی، تکالیف حقوق شهروندی در ترافیک و... را فرا می‌گیرند.»

او افزود: «در این دوره آموزشی، کودکان بر اساس وظایفی که به صورت گروهی برای‌شان تعریف می‌شود نکات مهم را در کار جمعی فرا گرفته و در پایان نمایشگاهی از آثار تهیه شده توسط همین دانش‌آموزان در مدرسه برپا خواهدشد. همچنین در پایان دوره، دانش‌آموزان فعال در طرح مدرسه تخصصی به عنوان سفیر ترافیک منطقه انتخاب می‌شوند.»

کد خبر 719779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha