سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: آندرآ پیرلو، هافبک میلان اگرچه هنوز 30 سالش هم تمام نشده اما در این سن یکی از وزنه‌های سنگین فوتبال ایتالیا به حساب می‌آید.

ال آرکیتتو (معمار) تاکنون 303 بازی در سری A از جمله حدود 213 بازی برای میلان انجام داده و 77 بار هم در لیگ قهرمانان ظاهر شده.

او اولین بازی خود در سری A را در برشا انجام داد و پس از بازی در تیم‌هایی چون اینتر و رجینا، در سال 2001 راهی میلان شد. کلکسیون افتخاراتی که این بازیکن طی 7 سال گذشته جمع‌آوری کرده، آرزوی هر بازیکن فوتبالی است. وی در مصاحبه با وب‌سایت فیفا درباره خاطرات گذشته و اهدافش در آینده صحبت می کند.

  • اولین بازی خود در سری A را وقتی انجام دادی که 16 سال و 2 روز داشتی. از آن بازی چه به یاد داری؟

لحظه هیجان‌انگیزی بود. من ذره‌ای تحت فشار نبودم چون می‌دانستم که بازی‌های دیگری در پیش است. برای یک بازیکن جوان خیلی مهم است در باشگاه‌هایی که به جوانان فرصت می‌دهند یا در میانه‌های جدول قرار دارند اعتباری برای خود کسب کند. چون به این معنا است که می‌توانی مرتب بازی کنی و در آن سن تجربه باارزشی به دست آوری.

  • وقتی شروع کردی یک هافبک تهاجمی بودی. اما کارلو ماتزونه و کارلو آنچلوتی از تو عقب‌تر استفاده کردند. این تغییر پست چه تاثیری روی زندگی حرفه‌ای‌ات داشت؟

من دوست داشتم آنجا بازی کنم. عادت داشتم که به عقب بروم و توپ را بگیرم. به همین خاطر خیلی راحت جا افتادم. بازی در این پست مثل این است که من در قلب هر اتفاقی که می‌افتد حضور دارم. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم، می‌فهمم که همه چیز را
به ماتزونه و آنچلوتی مهمترین مربیانی که تا به حال داشته‌ام، مدیونم. تحت مربیگری آنچلوتی من مستقیما در این پست قرار گرفتم چون او به من اعتماد داشت در حالی که بازیکنان باتجربه‌تر دیگری در اختیارش بودند.

  • تو اسکودتو، 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان، 2 قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را تجربه کرده‌ای. بعد از این موفقیت‌های باشگاهی دیگر از فوتبال چه می‌خواهی؟

می‌خواهم قهرمانی‌های دیگری به دست آورم. فوتبال ورزشی است که همیشه در آن باید شاد بود، پیشرفت کرد و به دستاوردهای مهم رسید. هر سال عناوین مختلفی وجود دارد که می‌توان به آن دست یافت و فقط به عهده خودمان است که آنها را ببریم. من میلان را که مهمترین باشگاه دنیاست خانه خودم می‌دانم بنابراین به هیچ‌وجه دوست ندارم که بروم تا چیزهای متفاوتی را تجربه کنم. من هرچه را که بخواهم اینجا دارم.

  • تفاوت‌های اساسی بین میلان و اینتر چیست؟

وقتی در اینتر بودم (1999-1998 و بعد 2000 تا ژانویه 2001) باشگاهی بود که به دنبال هویت خود می‌گشت. عده زیادی می‌آمدند و می‌رفتند و مخصوصا مربیان زیادی عوض شدند. اما در عوض میلان همیشه به لحاظ موفقیت و سازماندهی یک الگو بود. در آن زمان اینتر آمادگی این را نداشت که با میلان در یک سطح باشد.

  • فکر می‌کنی تیم ملی ایتالیا تا به حال در مقدماتی جام جهانی 2010 چطور عمل کرده؟

ما شروعی خوب با بردهای مهم داشتیم. الان هم سرگروه هستیم و می‌خواهیم همان جا بمانیم تا مطمئن شویم که مستقیما به جام جهانی صعود می‌کنیم.

  • چه تفاوت‌هایی بین تیم سابق مارچلو لیپی در سال 2006 و تیم فعلی او پس از بازگشت به مربیگری ایتالیا وجود دارد؟

تیم سال 2006 تیمی فوق‌العاده با بازیکنانی بود که خودشان را به بالاترین سطح رسانده بودند اما تیم فعلی بازیکنان زیادی دارد که آینده آنها مشخص نیست. واقعا نمی‌توان راجع به این تیم قضاوت کرد چون هنوز در دست ساخت است و تازه می‌خواهد پتانسیل‌های خودش را نشان دهد. البته شور و اشتیاقی که بازگشت لیپی به وجود آورده بسیار زیاد است. ما باید همان انگیزه سال 2006 و فراتر از همه همان اهداف را داشته باشیم. به خصوص که همه ما می‌خواهیم ناکامی در یورو را جبران کنیم.

  • راز تو در گل‌هایی که روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده‌ای، چیست؟

من همیشه فیلم خبره‌های تاریخ فوتبال را تماشا می‌کنم. علاوه بر این، این شانس را داشتم که کنار یکی از آنها (روبرتو باجو) بازی کنم که توصیه‌های خیلی مفیدی به من کرد. در نهایت هم کمی استعداد ذاتی و کار سخت در تمرینات لازم است.

  • نظرت راجع به فوتبال امروز چیست؟

خیلی تغییر کرده. این روزها همه تیم‌ها رقبای سرسختی هستند و خوب سازماندهی شده‌اند. دیگر تیم ضعیف‌تر وجود ندارد و مثل چند سال پیش نمی‌توان در هر هفته با 5 یا 6 گل به پیروزی برسی. همیشه باید تمرکز داشته باشیم و صددرصد توان خود را
به کار بگیریم. در غیر این صورت غافلگیر می‌شویم.

  • به نظر می‌رسد که همیشه خیلی جدی هستی. آندرآ پیرلو واقعی چطور است؟

من دوست دارم بخندم، خوش باشیم و با دیگران شوخی کنم. آنهایی که من را خوب نمی‌شناسند این را نمی‌دانند. حالا یا خودشان من را نشناخته‌اند یا من به اندازه کافی به آنها اعتماد نداشته‌ام. اینجا در میلان جنارو گاتوزو شوخ‌ترین فرد تیم است.

  • سرگرمی‌‌هایت چیست؟

دوست دارم اوقاتم را با خانواده، همسر و فرزندانم بگذرانم. اما وقتی به اردو می‌رویم با الساندرو نستا بازی‌های ویدئویی فوتبال انجام می‌دهیم. من همیشه میلان را انتخاب می‌کنم و او یک تیم دیگر را. اما نمی‌توان از پیرلوی واقعی تقلید کرد حتی در بازی (با خنده).

منبع: سایت فیفا  29 دسامبر

کد خبر 71860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز