سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

مهسا عادلی: حتی شکست سنگین مقابل یوونتوس و اختلاف 9 امتیازی با اینتر، صدرنشین سری A نیزباعث نشده که کارلو آنچلوتی از رسیدن میلان به قهرمانی ناامید شود.

 با این وجود این مربی به خوبی می‌داند که برای دستیابی به این هدف نیاز به تغییرات اساسی در خط دفاعی تیمش دارد. جدال موفق‌ترین تیم‌های ایتالیا در 20 سال گذشته زیر باران شدید ورزشگاه تورین به شکست 4 بر 2 شاگردان آنچلوتی منجر شد تا یوونتوس با این پیروزی و 33 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گیرد. میلان هم با این شکست 30 امتیازی ماند و به رده چهارم پشت‌سر ناپولی سقوط کرد. این تیم که بازیکنان بسیاری از جمله کاکا، فلامینی و گاتوزو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت با گل دقیقه 16 دل‌پیرو از روی نقطه پنالتی از حریف عقب افتاد. پاتو در دقیقه 31 بازی را به تساوی کشاند اما کمی بعد کیه‌لینی و آمائوری بار دیگر برتری را از آن یوونتوس کردند.

 اگرچه آمبروزینی در ابتدای نیمه‌دوم اختلاف را به حداقل رساند اما اخراج زامبروتا در رویارویی با تیم سابقش و پس از آن گلزنی دوباره آمائوری سبب شد تا امیدهای میلان به کلی از بین برود. با این وجود آنچلوتی به فاصله یک بازی مانده تا پایان نیم‌فصل انتظار دارد که تعطیلات و آمدن بکام به بهبود شرایط تیم کمک کند. این مربی که تیمش هفته آینده میزبان اودینزه است دراین‌باره به اسکای گفت: «من مطمئنم که تیم نسبت به این شکست واکنش نشان خواهد داد.

قبل از تعطیلات کریسمس یک بازی داریم و این تعطیلات برای ما خیلی مفید خواهد بود چون بعضی از بازیکنان مصدوم‌مان برمی‌گردند و می‌توانیم دوباره شروع کنیم. بکام هم یک بازیکن بزرگ است و می‌تواند خیلی به ما کمک کند.» وی همچنین در خصوص عملکرد تیمش مقابل یوونتوس گفت: «تفاوت در این بود که ما در دفاع خیلی آسیب‌پذیر بودیم و به یوونتوس فرصت‌های زیادی دادیم. نمایش دفاعی ضعیفی داشتیم و گل‌های بدی خوردیم.

یووه از اشتباهات ما نهایت استفاده را کرد و اکثر موقعیت‌های آنها در نیمه‌اول روی لغزش‌های ما به وجود آمد.» آبیاتی، دروازه‌بان میلان هم که با دریافت 4 گل ناکام‌ترین بازیکن میدان بود، اعتراف کرد که هضم این شکست مقابل تیمی که قبلا به طور قرضی در آن بازی کرده بود، کار سختی است. با این وجود او به دیدار هفته آینده با اودینزه فکر می‌کند: «این شکست خیلی آزاردهنده است. ما خیلی بی‌تحرک و کمی بدشانس بودیم. این میلان واقعی نبود. مقابل اودینزه باید آستین‌هایمان را بالا بزنیم. از این شکست به بعد باید پیشرفت کنیم.»

کلودیو رانیری سرمربی یوونتوس اما از عملکرد تیمش بسیار راضی بود. وی که شخصیت، قدرت بدنی و تلاش را عوامل موفقیت این تیم برشمرد، گفت: «ما می‌دانستیم که میلان بازی را با قدرت شروع می‌کند چون در پیروزی 3 بر 2 فصل گذشته‌مان 10 دقیقه نخست بازی کاملا در اختیار روسونری بود. اول به مشکل بر‌خوردیم اما می‌دانستم که با گذشت زمان، بهتر کار خواهیم کرد. خط میانی میلان خارق‌العاده است.

ما هم خوب هستیم و حتی قدرت بدنی بیشتری هم داریم. به تیم گفته بودم که به یاد داشته باشند مقابل اینتر در حد و اندازه‌های واقعی خود نبودند و حالا باید جبران کنند. از نمایش آنها و شخصیتی که نشان دادند، خوشحالم.» آمائوری قهرمان 2 گله این تیم هم یوونتوس را سزاوار این پیروزی دانست و گفت: «بازی فوق‌العاده‌ای بود. می‌دانیم که میلان تیم بزرگی است و اگر بردیم به این خاطر است که شایسته آن بودیم. ما می‌دانیم که چطور میلان را تحت فشار قرار دهیم.»

پیروزی اینتر با 2 گل زلاتان

در سن‌سیرو نیز زلاتان ابراهیموویچ با به ثمر رساندن 2 گل مقابل کیه‌وو در 11 دقیقه پایانی، قهرمان اینتر بود. اینتر که در ابتدا با گل‌های ماکسول و استانکوویچ از حریف جلو افتاد با دریافت 2 گل تن به تساوی داد. در حالی که همه به پایان بازی با همین نتیجه مطمئن بودند ابراهیموویچ مثل همیشه نقش تعیین‌کننده را برای اینتر بازی کرد. کیه‌وو که پس از گل سوم اینتر یک بازیکن را با کارت قرمز از دست داد چاره‌ای جز تسلیم مقابل شاگردان مورینیو نداشت. به این ترتیب اینتر با 39 امتیاز موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت کرد.

با این وجود مورینیو از بازیکنانش به خاطر آسان گرفتن بازی انتقاد کرد: «در نیمه‌اول ما مستقیم بازی کردیم و گل زدیم اما بعد خیلی بازی را آسان گرفتیم و فکر کردیم که همه چیز تمام شده. کیه‌وو بعد از اینکه مساوی کرد به این باور رسید که می‌تواند پیروز شد و همین موضوع ما را وحشت‌زده کرد اما تیم توانست واکنش نشان دهد و 2 گل بزند. وقتی 2 بر صفر جلو بودیم همه فکر می‌کردند که بازی به پایان رسیده و این نتیجه یک درس است. باید از هواداران تشکر کنم چون در 2 دقیقه پایانی آنها یار دوازدهم ما در زمین بودند.» وی همچنین در خصوص ابراهیموویچ گفت: «او با همان تمرکزی که در تمرینات داشت بازی را شروع کرد اما در نیمه‌دوم اراده و سرسختی بیشتری از خود نشان داد.»

پیروزی دیرهنگام رم

اسپالتی، سرمربی رم از اینکه تیمش باخت 2 بر یک مقابل کالیاری را به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کرد خوشحال است اما به بازیکنانش یادآوری کرد که خیلی بهتر از اینها می‌توانند عمل کنند. اگرچه رم با گل توتی از حریف جلو بود اما کالیاری برخلاف جریان بازی 2 گل به ثمر رساند. گلزنی پروتا، رم را به بازی برگرداند و ووچینیچ که در کل بازی نمایش ناامیدکننده‌ای داشت در دقیقه 90 پیروزی را از آن این تیم کرد. این بازیکن که تا قبل از به ثمر رساندن گل توسط هواداران مورد انتقاد  قرار گرفت خود را سزاوار این اعتراض دانست و گفت: «این سوت‌ها حق من بود. فکر می‌کنم حتی برادرم هم به من اعتراض کرد. در هر بازی من مرتکب اشتباه می‌شوم اما نمی‌دانم چرا. به هرحال خوشحالم چون در یک بازی مهم پیروز شدیم.»

اسپالتی هم که معتقد است دیر پیروز شدن بهتر از هرگز پیروز نشدن است پس از بازی گفت: «خوشبختانه تیم به بازی برگشت و توانست نتیجه خوبی بگیرد. ما خیلی خوب بازی کردیم و من شاهد عملکردی عالی به خصوص بعد از گل تساوی بودم. اما خیلی بهتر از این می‌توانیم عمل کنیم.» رم که اکنون 5 بازی متوالی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته با 23 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد.

کد خبر 70894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز