همشهری آنلاین: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویر احمد به مجموعه معاونت‌های استانداری این استان ملحق شد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود گفت: طرح تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و ادغام آن در استانداری‌ها بر اساس اصل 126 قانون اساسی، عنایت ویژه رییس جمهوری و گامی اساسی برای تقویت استان‌هاست.

به گزارش ایسنا، سید مسعود حسینی افزود: آنچه امروز در این ادغام به عنوان سیاست جدی و کارشناسی شده دولت مطرح است این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان جایگاه اندیشه، فکر، طرح و برنامه محفوظ بماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف دولت از ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مجموعه استانداریها، استفاده بیشتر و موثرتر از افراد کارشناس و متفکر در این سازمان برای توسعه استانهاست، اظهار کرد: طرح ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک تفکر جدید نبوده بلکه از سالهای گذشته با هدف ارتقاء خواهد یافت.

او با بیان اینکه وجود تمرکز زدایی و دادن اختیارات بیشتر به مجموعه استانها از سیاستهای دولت نهم است، تصریح کرد: تحول و اصلاح در امور برنامه‌ریزی و بودجه ریزی کشور از ضروریات، است ضمن آن که تمرکز زدایی ، پیشرفت در امور و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی از ویژگی‌های این ادغام است.

در ادامه این مراسم معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز گفت: بی‌شک با این اقدام مؤثر و مثبت در سال آینده شاهد تحول ، تسریع و تسهیل بسیار خوبی در ابعاد مختلف اجرایی کشور خواهیم بود و در مجموع این تصمیم برکات فراوانی خواهد داشت.

امید علی پارسا افزود: تغییر در ساختار نیازمند تغییر در نگرش مدیریتی که امید است که با این ساختار جدید مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض سرعت بیشتری گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتا مجموعه مدیریت استان‌ها دارای نیروهای توانمند قابل و کارشناسانی هستند که شناخت بیشتری از وضعیت اعتبارات پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه بخشی استانها دارند.

در ادامه این برنامه امید علی پارسا در حکمی از سوی استاندار کهگیلویه و بویر احمد به عنوان معاون استاندار رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان منصوب شد.

کد خبر 7181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز