سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید بالش‌های شکل‌دهی به سر نوزاد را تایید نکرده و نباید از این بالش‌ها استفاده کرد.

HEAD INFANT

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز بر اساس بیانیه این سازمان این بالش‌ها می‌توانند خطراتی برای نوزادان ایجاد کنند و بالقوه در ایجاد خطر خفگی و مرگ نقش دارند.

این سازمان در بیانیه‌ خبری‌اش گفت این بالش‌ها که به عنوان تغییردهنده شکل سر نوزاد یا ایجادکننده تقارن بازاریابی می‌شوند یا با ادعای درمان سایر بیماری‌ها عرضه می‌شوند، سودمندی تاییدشده‌ای ندارند.

این سازمان در بیانیه‌اش می‌گوید: «اگر بالش شکل‌دهنده به سر نوزاد دارید، آن را دور بیندازید، آن را اهدا نکنید یا به کسی دیگری ندهید. توجه داشته باشید بالش‌های شکل‌دهنده سر نوزاد برای پیشگیری از نشانگان سر تخت (صافی پشت سر) نه مؤثر هستند و نه ایمن.»

سازمان غذا و داروی آمریکا:‌ بالش‌های شکل‌دهی به سر بی‌مصرف و خطرناک هستند

این سازمان از پزشکان خواسته است مراجعانش را ترغیب کنند که از استفاده از بالش‌های شکل‌دهنده سر نوزاد خودداری کنند و به بیماران درباره خطرات آن آموزش دهند. بالش‌های شکل‌دهنده نوزاد معمولا بالش‌های کوچکی با یک دندانه یا حفره در وسط آن هستند که سر نوزاد در هنگامی نوزاد به پشت خوابانده می‌شود، روی آن گذاشته می‌شود. برخی از انواع این بالش‌ها این دندانه را ندارند و چهارگوشه هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا پیش از این استفاده از کلاهک‌ها، کلاهخودها یا سربندهایی را برای بهیود تقارن سر یا شکل سر در نوزادان و نوپایان از سه ماه تا ۱۸ ماه را تایید کرده است. برخی از این وسائل همچنین برای نوزادان سه تا ۱۸ ماهی به کار می‌روند که شکل سرشان با جراحی تصحیح شده است، اما هنوز صافی سر به میزان متوسط تا شدید دارند.

این سازمان می‌گوید نگرانی‌های خود در این باره را درباره اقلام تبلیغاتی شرکت‌های سازنده این بالش‌ها اعلام کرده است و همچنان ادعاهای سازندگان این فراورده‌ها را زیر نظر دارد.

کد خبر 717799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha