شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
۵ نفر

حسینیه‌ای برای اقامه نماز و اجرای برنامه‌های فرهنگی در شمالی‌ترین نقطه بوستان پرواز و نزدیک یادمان شهدای گمنام ساخته می‌شود.

پرواز

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: بوستان پرواز در شمالی‌ترین بخش محله سعادت‌آباد قرار دارد و اختلاف ارتفاعش نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم‌انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران، شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌های بلند تهران، به‌ویژه در هوای عاری از آلاینده‌ها شده است، به همین دلیل از آن به‌عنوان نام یکی از بام‌های تهران نام برده می‌شود. در بالاترین نقطه‌ این بوستان هم سازه‌ای به شکل گل لاله طراحی شده که مزار دو شهید گمنام است و در آینده نزدیک حسینیه‌ای در چند متری این یادمان ساخته خواهد شد.

«مهدی صالحی» شهردار منطقه۲ دراین‌باره می‌گوید: «از مهرماه سال گذشته که عهده‌دار مسئولیت در این منطقه شدم یکی از مطالبات مردمی، ساماندهی قبور شهدا بود. از طرفی تأکید شهردار تهران مسجد محوری کردن بوستان‌ها بوده است به همین دلیل ساخت حسینیه‌ در کنار مقبره شهدای گمنام مطرح و کلنگ ساخت آن با حضور عضو شورای شهر تهران و مسئولان نهادهای مختلف به زمین زده شد.»

بوستان پرواز علاوه بر محل حضور ساکنان محلی برای تفریح و ورزش، به‌عنوان پارک فرامنطقه‌ای هم شناخته می‌شود و معمولاً عده‌ای پنج‌شنبه‌ها در کنار مزار شهدا برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند. شهردار منطقه ۲ دراین‌باره می‌افزاید: «با توجه به انجام کارهای فرهنگی در بوستان‌ها و فراهم بودن شرایط در بوستان پرواز با هماهنگی سازمان پارک‌ها حسینیه در کنار مقبره ساخته می‌شود تا مردم بتوانند در کنار یادمان شهدا نماز بخوانند و اینجا به فضای فرهنگی تبدیل شود.»

صالحی درباره زمان ساخت این حسینیه هم می‌گوید: «کلنگ ساخت این حسینیه در جنوب‌شرقی یادمان به زمین زده شده و عملیات اجرایی ‌اش هم از روزهای آینده شروع می‌شود اما تکمیل آن در صورت تأمین اعتبار و جزو بودجه‌های سال ۱۴۰۲ خواهد بود.»

بوستان پرواز علاوه بر مقبره شهدای گمنام امکانات زیادی برای تفریح شهروندان از جمله آدرنالین پارک، شهربازی، زمین‌های فوتبال و...دارد.

ساخت حسینیه در بام پرواز
ادای احترام مدیران شهری به شهدای گمنام بوستان پرواز
ساخت حسینیه در بام پرواز
کلنگ ساخت حسینیه با حضور مسئولان به زمین زده شد
کد خبر 717581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha