شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: در ابتدای فصل و در روزهایی که ریبری دوران نقاهتش را سپری می‌کرد، بایرن بدترین شروعش را در بوندس‌لیگا داشت ولی با بازگشت هافبک فرانسوی، بایرن با پیروزی‌های متوالی توانست فاصله‌اش با هافنهایم، پدیده این فصل را جبران کند.

 او مانند فصل گذشته، ستاره بایرن است و مدیران باشگاه مجبور شده‌اند چند بار تاکید کنند که او را به هیچ تیمی نمی‌فروشند. در پایان نیم‌فصل اول و در شرایطی که بایرن مدعی فتح بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان به شمار می‌رود، ریبری از اتفاقات سال 2008 و اهدافش در آینده می‌گوید.

  • چرا در آلمان همه تو را دوست دارند؟

من عاشق مونیخ و استان باواریا هستم.  شاید به دلیل این است که آلمانی‌ها مرا دوست دارند. در باشگاه همه چیز عالی پیش می‌رود و همه فقط به فکر این هستند که کار مرا راحت کنند. در محیط سالمی بازی می‌کنم و هیچ مشکلی با تیم ندارم. مثل این است که سال‌های زیادی در اینجا بوده‌ام.

  • فرمول جادویی تو برای چنین محبوبیتی چیست؟

من خیلی خاکی‌ام. هیچوقت مغرور نبوده‌ام یا دچار خودبزرگ‌بینی نشده‌ام. گذشته‌ام را فراموش نمی‌کنم. این برای من اهمیت زیادی دارد. وقتی دیگران از من تعریف می‌کنند مرا وادار می‌کنند که جدی‌تر تمرین کنم. همیشه برخورد خوبی داشته‌ام. شاید به همین دلیل است که هیچ‌ وقت با روزنامه‌های آلمانی مشکلی نداشته‌ام. از برخورد با آنها خوشحال شده‌ام، حتی وقتی که کاملا آماده نبوده‌ام. در واقع هیچ‌وقت خودم را از آنها پنهان نکرده‌ام.

  • فکر می کنی تا پایان دوران بازیگری ات در بایرن باشی؟

 صادقانه بگویم، نمی‌دانم. این سئوالی است که این روزها همه می‌پرسند. در پایان فصل، دو سال دیگر قرارداد خواهم داشت. اینجا از هر نظر در شرایط خوبی هستم. ولی قطعا به بازی در لیگ‌های دیگری مانند انگلیس یا اسپانیا هم فکر می‌کنم.

  • بایرن چقدر برای بردن لیگ قهرمانان شانس دارد؟

نمی‌دانم. عوامل زیادی در قهرمانی اروپا تاثیر دارند که پیش‌بینی را دشوار می‌کند. همیشه بهترین تیم روی کاغذ قهرمان نمی‌شود، بنابراین ما هم شانس داریم.

  • توپ طلا برای تو جذاب است؟

البته. خیلی دوست دارم که روزی آن را فتح کنم. اگر همینطور ادامه بدهم و در خارج از زمین هم مانند داخل زمین خوب باشم، فکر می‌کنم که یک روز آن را به دست می‌آورم.

  • به نظر تو توپ طلای رونالدو منطقی بود؟

قطعا. او یک فصل فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشت. او عناوین مهمی را فتح کرد و برای تیمش سرنوشت‌ساز بود. هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد.

  • بهترین بازیکن فیفا هم 12 ژانویه اعلام می‌شود...

این عنوان هم یکی از رویاهای من است. حضور در بین نامزدهای هر دو فهرست، نشان می‌دهد که تلاش من مورد توجه قرار گرفته (ریبری در فهرست توپ طلای 2008، شانزدهم شد).

  • عملکرد ت در سال 2008 در تیم ملی فرانسه را چطور ارزیابی می‌کنی؟

شاید این بهترین فصل من بوده باشد. هر بار که در بایرن موفق بوده‌ام، در تیم ملی هم نمایش خوبی داشته‌ام.

  • به جز مصدومیت بدی که در یورو داشتی...

آن مصدومیت همه چیز را خراب کرد (پارگی یکی از لیگامنت‌های مچ پای چپ). علاوه بر این در همان مرحله مقدماتی حذف شدیم.

  • توانستی با این شکست کنار بیایی؟

بله، ولی خیلی ناراحت‌کننده است که با این وضعیت حذف می‌شوی، به ویژه اینکه مصمم بودیم تورنمنتی بزرگ را رقم بزنیم.

  • گالاس در زندگینامه‌اش از تنش دو نسل بازیکنان در جریان یورو صحبت کرده. آیا وضعیت اینقدر پیچیده بود؟

فضای تیم با جام جهانی 2006 کاملا متفاوت بود. ما تردیدهایی داشتیم و بازی مقابل رومانی (تساوی بدون گل) اوضاع را بدتر کرد. شرایط برای همه دشوار بود و فشار زیادی وجود داشت. شاید حرف‌های گالاس کمی واقعیت داشته باشد، ولی فکر نمی‌کنم که عدم احترام متقابل در تیم، دلیل اصلی ناکامی در سوئیس بود.

  • بعد از یورو، فکر می‌کنی که تیم واقعا متحول شده؟

فضای تیم حالا بهتر است. همه می‌خندند و دیگر تردیدی وجود ندارد.

  • آیا با برخی از بازیکنان قهرمان جام جهانی 98 موافقی که خواهان برکناری دومنک پس از یورو بودند؟

می‌خواهید چه بگویم. هرکسی نظر خودش را دارد. به هرحال خوشحالم که دومنک ماند.

  • به نظر تو، وضعیت او در خطر نیست؟

نه، هرچند، چند بازی مهم در پیش داریم. بازی‌های رفت و برگشت مقابل لیتوانی حیاتی است. حتما باید هر دو را ببریم و 6   امتیاز را بگیریم. مرحله مقدماتی تا روز آخر دشوار خواهد بود و همه بازی‌های ما دشوارند ولی فکر می‌کنم حریف اصلی ما صربستان باشد.

  • آیا می‌توانی رئیس بعدی تیم ملی فرانسه باشی؟

علاقه‌ای به واژه رئیس ندارم. هنوز بازیکنان قدیمی مانند ویرا و آنری هستند که تیم به آنها تکیه می‌کند. وقتی آنها کنار رفتند، جانشین آنها می‌شوم.

ریبری درباره تجربه بازیگری در تبلیغ کفش صورتی جدیدش به نام پلنگ صورتی می گوید : « واقعا جالب بود. صورتی یکی از رنگ های مورد علاقه من است و انتخاب آن برای کفش فوتبال با چیزی که در گذشته دیده‌ام متفاوت است. قبلا هم به من گفته‌اند که برای بازیگری مناسبم. ولی فعلا فقط به فوتبال فکر می‌کنم. باید ببینم در آینده چه می‌شود.»

کد خبر 71595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز