یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: ماموریت بایرن‌مونیخ با پیروزی دشوار 2 بر یک مقابل هافنهایم تکمیل شد.

پس از پیروزی 2 بر صفر هفته گذشته مقابل بایرلورکوزن که یکی از مدعیان فصل جاری است، پیروزی جمعه‌شب مقابل پدیده بوندس‌لیگا به مردان کلینزمن کمک کرد تا پس از شروع ضعیف‌شان به صدر جدول برسند. بازیکنان هافنهایم تا ثانیه پایانی فکر می‌کردند که این برگی دیگر از افسانه آنها خواهد بود، ولی گل لوکاتونی آنها را از خواب بیدار کرد. در فاصله یک بازی تا پایان نیم‌فصل، بایرن با این پیروزی 34 امتیازی شد تا تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به هافنهایم در رده دوم بایستد.

در این بازی جذاب که برای 168 کشور جهان به طور مستقیم پخش شد، هافنهایم بدون ترس از 69 هزار تماشاگر میزبان، شروعی تهاجمی داشت.  تیمی که اولین حضور در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند، با دو حمله خطرناک نشان داد که چرا صدرنشین و صاحب بهترین خط حمله آلمان است. بعد از آن نوبت لوکاتونی بود که دو موقعیت تک‌به‌تک را از دست بدهد. ولی بعد از این 15 دقیقه توفانی، ادامه نیمه اول به درگیری‌های میانه میدان که گاهی به خشونت هم کشیده می‌شد گذشت.

هافنهایم نیمه‌دوم را هم بهتر شروع کرد و در دقیقه 49 با ضربه ایبیسویچ، بهترین گلزن این فصل بوندس‌لیگا پیش افتاد. این هجدهمین گل این مهاجم بوسنیایی در 16 بازی محسوب می‌شد. بعد از آن بایرن برای فرار از شکست دست به حمله زد و بعد از چند موقعیت خوب، سرانجام با شوت فیلیپ لام در دقیقه 60 به گل رسید. لوکاتونی که در جریان بازی موقعیت‌های زیادی را از دست داده بود، در ثانیه‌های تلف‌شده بازی توانست جبران مافات کند و توپی را که ایبرتسبرگر، مدافع میهمان نتوانست به خوبی دفع کند، تبدیل به گل پیروزی بایرن کرد.

یورگن کلینزمن بعد از بازی گفت: «در چنین لحظاتی، سرشار از هیجان می‌شویم. ما حمله و حمله کردیم. این یک بازی درگیرانه از سوی هر دو تیم بود و بردن در لحظات پایانی فوق‌العاده است.» او در تمجید از هافنهایم اضافه کرد: «هافنهایم بهترین تیمی بود که در آلیانس آره‌نا با آن روبه‌رو شده بودیم و صدرنشینی آنها اتفاقی نیست. از قبل می‌دانستیم که کار سختی داریم، ولی این فرصت را داشتیم که خیلی زودتر 2 بر یک شویم.»

اما رالف رانگنیک، سرمربی هافنهایم برخلاف همتایش کاملا ناراحت بود و گفت: «ما غارت شدیم. چون کاملا شایسته یک امتیاز بودیم. حتی یک کلمه هم نمی‌توانم از تیمم انتقاد کنم. این یک بازی خیلی فشرده و درگیرانه بود. نیمه‌دوم را خیلی قدرتمندانه شروع کردیم. گل اول را زدیم و حتی می‌توانستیم گل دوم را بزنیم. بعد گل مساوی را دریافت کردیم، ولی صالحوویچ در دقیقه 87 می‌توانست سرنوشت مسابقه را رقم بزند.»

اشاره سرمربی هافنهایم به فرصت تک‌به‌تکی است که بازیکن تازه‌وارد این تیم از دست داد. رانگنیک سپس درباره دریافت گل دوم در ثانیه‌های پایانی اضافه می‌کند: «طبیعی است که دریافت گل در دقیقه 91 ویرانگر است، ولی مطمئنم که این بازی در نهایت به نفع ما خواهد بود. این تجربه خوبی برای بازیکنان بود.»

کد خبر 70216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز