گروه ورزشی: پس از مناقشه‌ای رسانه‌ای میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بر سر ایرانی بودن یا خارجی بودن سرمربی تیم امید، دیدار کفاشیان و افشارزاده تفاهمی را ایجاد کرد...

 تا به گفته مهدی تاج، نایب‌رئیس فدراسیون تا دو هفته دیگر گزینه داخلی سرمربیگری تیم ملی معرفی شود. در این میان اما به نظر می‌رسد که در عین وجود برخی توافقات، مشکلات هنوز پابر جا باشد، آنجایی که بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با رسانه‌ها از پیوستن مربی خارجی به تیم امید می‌گوید: «ما می‌توانیم از طریق افرادی که در خارج از کشور به سر می‌برند و هیچ چشم داشتی هم به مسائل مالی ندارند، ظرف پنج، شش ماه آینده یک مربی خارجی انتخاب کنیم تا او هم به جمع این نفرات بپیوندد.»

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اصرار بر اینکه تا زمان حضور این مربیان در کمیته ملی المپیک قصد افشای نام آنها را ندارد، افزود: «اجازه بدهید این مربیان برنامه‌های خود را ارائه کنند تا پس از آن، اقدام به معرفی ایشان کنیم. آنالیزور، پزشک، مشاور، روانشناس و ارتوپد تیم امید هم بر اساس تصمیمی که در جلسه  اتخاذ شد ایرانی خواهند بود.»

یک منبع آگاه اما در مورد چگونگی کوتاه‌ آمدن کمیته المپیک از موضع اولیه خود در جلسه روز چهارشنبه می‌گوید: «پس از بحث‌های بسیار  کمیته المپیک پذیرفت که مربی ایرانی به طور موقت در تیم امید حضور داشته باشد، در این فرصت با توجه به تعطیلی ‍ژانویه با مربیان خارجی نیز وارد مذاکره خواهد شد.»

شاید به همین دلیل باشد که افشارزاده پیش از توافق با فدراسیون نامه‌هایی را به واسطه‌های خارجی برای پیدا‌کردن مربی مناسب برای تیم امید نوشت.او هنوز از موضع خود کوتاه نیامده است.

اما توافق حداقلی کمیته المپیک با فدراسیون چگونه حاصل شد؟ مهدی تاج در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «خوشبختانه بحث مربی داخلی یا خارجی برای تیم امید طی جلسه‌ای که با دبیرکل ملی المپیک داشتیم و چند ساعت به طول انجامید به نتیجه رسید.

ما در این نشست نتایج جلسه کارشناسی با مربیان و کارشناسان فوتبال را به اطلاع دوستان در کمیته ملی المپیک رساندیم و تاکید کردیم که فدراسیون فوتبال در نظر دارد تیم جوانانی که در مسابقات عربستان شرکت کرد را برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک و بازی‌های لندن آماده کند، مسیری که ما برای تیم امید در نظر گرفته‌ایم از سوی کمیته ملی المپیک تایید شد و از آنجایی که براساس اساس‌نامه فدراسیون فوتبال انتخاب مربی برای تیم فوتبال امید و تدوین برنامه برای آماده‌سازی این تیم با کمیته تیم‌های ملی است، مقرر شد در جلسه آتی این کمیته که روز یکشنبه برگزار می‌شود در خصوص سرمربی تیم امید تصمیم‌گیری  شود.»

تاج در ادامه با تاکید بر این نکته که روز یکشنبه مربی تیم امید معرفی نخواهد شد، بلکه برنامه‌های آنها نهایی می‌شود، افزود: «در جلسه روز یکشنبه ما فقط برنامه‌ها را خواهیم دید و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم، از گزینه‌های احتمالی خواسته‌ایم که در کنار برنامه حتی دستیاران خود را نیز معرفی کنند. در مقابل‌ها تعهدات خودمان و سرمربی تیم امید را نیز منتشر می‌کنیم تا در فضایی مناسب و شفاف همه چیز به وجود آید.»

در ادامه، رایزنی‌ها برای معرفی مربی تیم امید  فدراسیون فوتبال، اسامی 6 کاندیدای سرمربیگری تیم امید را اعلام کرد. فدراسیون فوتبال نام 6 کاندیدای سرمربیگری تیم امید را که با هماهنگی کمیته ملی المپیک مد نظر قرار داده است، اعلام کرد. منصور ابراهیم‌زاده، پرویز مظلومی، حمید استیلی، ناصر ابراهیمی، بیژن ذوالفقارنسب و مجید جلالی؛ نفراتی هستند که بخت حضور در تیم ملی امید را دارند.

علی کفاشیان در‌این‌باره به همشهری می‌گوید: «احتمال دارد نام مربیان دیگری نیز به این گروه اضافه شود و از آن مربیان نیز برنامه بخواهیم. شانس تمامی گزینه‌ها یکسان است و پس از بررسی کاملی که کمیته تیم‌های ملی انجام خواهد داد گزینه نهایی را انتخاب می‌کنیم.»

کفاشیان در پاسخ به این سئوال که کدامیک از گزینه‌ها شانس بیشتری برای سرمربیگری در تیم امید دارند، گفت: «به نظر من اگر مربی شاغل در لیگ برتر را انتخاب کنیم، ممکن است باشگاه مربوطه با انتقال مربی به تیم امید موافقت نکند.»

کد خبر 71593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز