گروه ورزشی: به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی تیم‌امید با توجه به اضافه‌شدن چند مربی دیگر به لیست فدراسیون فوتبال شرایط پیچیده‌ای به خود گرفته است.

پس از مخالف‌خوانی‌های اولیه کمیته المپیک و تاکید بر خارجی‌بودن مربی تیم امید، بالاخره در جلسه تفاهم میان کفاشیان و افشارزاده آنها روی گزینه‌ای داخلی به اجماع رسیدند؛ در نخستین اقدام کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید، از سوی علی کفاشیان اسامی شش گزینه با نام‌های حمید استیلی، پرویزمظلومی، بیژن ذوالفقارنسب، منصور ابراهیم‌زاده، ناصر ابراهیمی و مجید جلالی اعلام شد اما در فاصله کمتر از 24 ساعت این تعداد به پنج نفر کاهش یافت.

با این حال این پایان ماجرا نبود و به جای آنکه تعداد گزینه‌های مورد نظر هر روز محدودتر شود، در جلسه  کمیته تیم‌های ملی به این فهرست نام نفراتی چون غلامحسین پیروانی، حمید درخشان و محمد خاکپور نیز افزوده شد. در این میان اضافه‌شدن گزینه‌های جدید به فهرست نامزدهای هدایت تیم فوتبال امید نشان می‌دهد که هر یک از اعضای کمیته تیم‌های ملی روی یکی از گزینه‌ها نظر موافق و مثبت دارند و برخی نیز گزینه‌های جدیدی را معرفی می‌کنند که طبعا مورد تایید و موافقت سایرین نیست.

در این میان افشارزاده که خود با برخی گزینه‌ها جلسه داشته است، می‌گوید: «جلسات من با یکسری از مربیان منافاتی با تصمیمات فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید ندارد. اما این را نیز باید بگویم که انتخاب سرمربی تیم‌‌امید با فدراسیون فوتبال است و قطعا نظرات کمیته ملی المپیک نیز در آن اعمال خواهد شد.»

دبیرکل کمیته المپیک درخصوص جلسات اخیر خود با حمید استیلی و محمد خاکپور در کمیته‌ملی المپیک اظهار داشت: «هیچ ایرادی به جلسات من با این مربیان وارد نیست و به معنی انتخاب آنها به عنوان سرمربی تیم امید نیست. بنده به عنوان دبیر کمیته ملی المپیک روزی با 40، 50 نفر جلسه دارم و هرزمانی که شخصا آمدم و سرمربی تیم امید را انتخاب کردم می‌توان انتقاد کرد.»

از سوی دیگر رئیس فدراسیون فوتبال هم با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون می‌گوید که فدراسیون عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم‌‌ملی امید ندارد و این رسانه‌ها هستند که عجله می‌کنند. علی کفاشیان در پاسخ به این سئوال که آیا انتخاب سرمربی تیم‌امید تا یکشنبه آینده قطعی است؟ هم افزود: «تا یکشنبه بعد وضعیت گزینه‌های موجود برای تیم امید را بررسی می‌کنیم.

اگر به جمع‌بندی رسیدیم سرمربی را اعلام می‌کنیم در غیر این صورت می‌رود برای یکشنبه دو هفته بعد.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهتر نیست با این وضعیت تاریخی را برای انتخاب سرمربی تیم امید اعلام نکنید؟ گفت: «ما علاقه‌ای به اعلام تاریخ نداریم اما رسانه‌ها مدام می‌پرسند. ضمن اینکه ما عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم و فقط رسانه‌ها عجله دارند. عجله‌نداشتن فدراسیون فوتبال در شرایطی است که در جلسه اخیر بررسی برنامه‌های فدراسیون برای مسابقات کشورهای اسلامی‌و گوآنگجو، کفاشیان وعده قهرمانی در این مسابقات داده است.»

از سوی دیگر منابع آگاه خبر از نهایی‌شدن برخی گزینه‌های تصدی تیم امید می‌دهند، در این میان بیژن ذوالفقار‌نسب که برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. گفته می‌شود ذوالفقار‌نسب در بررسی‌های کمیته و فدراسیون وارد مرحله نهایی شده است و در میان گزینه‌های احتمالی شانس بیشتری برخوردار است. مهمترین اولویت فدراسیون، نداشتن تیم لیگ‌برتری گزینه مربیگری تیم امید است. خبر دیگر اینکه حمید استیلی یکی دیگر  از گزینه‌های احتمالی با پیشنهاد مربیگری تیم ملی و دستیاری سرمربی مواجه شده است که او آن را قبول نکرده است.

کد خبر 71964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز