همشهری آنلاین: جمعیت جهان در اوایل سال آینده میلادی به شش میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه تایمز او ایندیا؛ بنیاد جمعیت جهانِ که در شهر هانوفر آلمان واقع است با اعلام این خبر افزود: جمعیت جهان در سال جاری میلادی به اندازه هشتاد و دو میلیون نفر افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که جمعیت جهان در ماه ژانویه سال آینده میلادی به شش میلیارد و هفتصد و پنجاه و یک میلیون و ششصد و چهل و سه هزار و ششصد نفر برسد.

بنیاد جمعیت جهان همچنین اعلام کرد افزایش جمعیت بیشتر در کشورهای در حال توسعه رخ داده است زیرا زنان این کشورها کمتر از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند و بدین ترتیب میزان تولد فرزندان ناخواسته یا چند قلو در این کشورها بیشتر است.

این مرکز آماری همچنین خاطر نشان کرد به علت رشد فزآینده جمعیت در کشورهای در حال توسعه، بیشتر این کشورها با کمبود امکانات آموزشی و بهداشتی مواجه هستند.

امروزه کودکی که در آلمان به دنیا میآید به طور متوسط هفتاد و نه سال عمر خواهد کرد، این در حالی است که امید به زندگی در کشورهای آفریقایی اکثرا پنجاه و چهار سال است.

رنِیت بِهر، دبیر کل بنیاد جمعیت جهان می گوید اگر بخواهیم به صورت ریشه‌ای با فقر مبارزه کنیم باید ابتدا به زنان جهان کمک کنیم تا آنان دچار حاملگی‌های ناخواسته نشوند.

انجام این کار نیز مستلزم سرمایه گذاری‌های بیشتر در زمینه آموزش مسائل جنسی و  روش‌های پیشگیری از بارداری به زوج‌های جوان است.

کد خبر 71503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز