چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

اگر منتظرهستید این روزها با آمدن گوشت منجمد و دام زنده وارداتی به بازار، قیمت گوشت گوسفندی را ارزان‌تر بخرید و به خانه ببرید باید بدانید که دست کم فعلا امکان تحقق این خواسته وجود ندارد

چون با وجود کاهش قیمت گوشت گوساله قیمت نوع گوسفندی دست نخورده باقی مانده است، به عبارت دیگر تزریق گوشت منجمد باعث نشده نوع گوسفندی این محصول غذایی از چشم بازار بیفتد و این پرطرفدار بودن را می‌توان به بازگشت حاجیان و گردهمایی اعضای خانواده و دوستان برای صرف ولیمه مرتبط دانست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این‌باره به همشهری گفت: با ورود گوشت‌های منجمد وارداتی قیمت گوشت گوساله روند کاهشی در پیش گرفته اما در مقابل قیمت گوشت گوسفندی به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است.علی خندان ادامه داد: به‌علت خشکسالی امسال تولید گوشت گوسفندی با کاهش مواجه شده،  البته آمدن حاجیان، رسیدن ماه محرم و صفر و عید قربان نیز موجب افزایش قیمت آن شد.

خندان افزود: گوشت گوساله به اندازه کافی در بازار موجود است که با ورود گوشت‌های منجمد وارداتی طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت این محصول بوده‌ایم.به گفته او گوشت‌گوسفندی همه ماهه با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود به‌طوری‌که در حال حاضر قیمت آن به 9هزار و 200تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه گوشت‌گوسفندی خاطرنشان کرد: گوشت‌های منجمد وارداتی به قیمت 4هزار و 800تومان خریداری شده و به قیمت 5هزار و 200تومان در مغازه‌ها به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: دولت طی سال‌جاری با وارد کردن جو وارداتی به قیمت مناسب و عرضه علوفه به دامداران موجب شد شرایط برای دامداران مساعدتر شود و کمتر شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. به عبارت دیگر اگر کمک‌های دولت نبود به‌علت گرانی علوفه و جو گوشت به‌مراتب گران‌تر می‌شد.

خندان یادآور شد: برای اینکه سال آینده شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم دولت باید کمک‌های خود را افزایش دهد تا دامداران با قیمت پایین‌تری علوفه و جو خریداری کرده و در نتیجه آن قیمت گوشت با کاهش روبه‌رو شود.

رئیس اتحادیه گوشت‌گوسفندی افزود: اگر دامداران مجبور نباشند بره‌های خود را در فصل بهار ذبح کنند سال آینده با کاهش گوشت‌گوسفندی روبه‌رو نخواهیم شد و در نتیجه بازار گوشت از نظر قیمتی به تعادل می‌رسد.

او گفت: ورود گوشت‌های منجمد وارداتی تا اندازه‌ای توانسته بازار گوشت‌ را متعادل کرده و قیمت گوشت گوساله را کاهش دهد اما برنامه‌ریزی برای سال آینده می‌تواند مانع از بروز مشکلات احتمالی و کاهش میزان تولید گوشت شود.

کد خبر 71436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز