شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

با اینکه برخی از رسانه‌ها در 2 هفته گذشته از وقوع سونامی قیمت گوشت سخن به میان آوردند، اما به نظر می‌رسد تغییر قیمت‌ این ماده غذایی مربوط به سرمای هواست.

هر سال با نزدیک شدن زمستان، یخ قیمت  گوشت باز می‌شود و قیمت‌ آن اندکی جابه‌جا می‌شود، هر چند این جابه‌جایی‌ها به طور حتم در حدی نخواهد بود که مستحق تعبیر «سونامی» باشد.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت تهران، در بازار کنونی، هر کیلو گوشت گوساله طی 10 روز گذشته به صورت لاشه از 5 هزار و 500 تومان تا حدود 6 هزار تومان در خرده فروشی‌ها فروخته می‌شود. 

هر کیلو گوشت گوساله پاک کرده نیز  8 هزار و 500  تومان به فروش می رسد.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از این است که قیمت هر کیلو گوشت ران گوسفندی از 7 هزارو 200 تومان در 3 هفته گذشته، اکنون به 8 هزار و 300 تومان افزایش یافته و قیمت هر کیلو گوشت ران گوساله نیز به 7هزارو 300 تومان افزایش یافته است.

در مدت یاد شده، قیمت هر کیلو گوشت شقه‌ای گوسفندی از 6 هزار و 200 به 7 هزار تومان و هر کیلو گوشت خورشتی گوساله به 7 هزارو 500 تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر کیلو گوشت چرخ کرده 7 هزار تومان، فیله گوساله 12 هزار تومان و قیمت هر کیلو جگر در فروشگاه‌های سطح شهر با 1500 تومان افزایش به 9 هزار تومان رسیده است.

نگاهی به قیمت‌های مقایسه‌ای گوشت‌های بسته‌بندی شده فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بین 20 تا 35 درصد رشد قیمت را نسبت به زمان مشابه سال پیش نشان می‌دهد.

برای نگهداری گوشت‌ نیز باید به نکاتی توجه کرد. برای نمونه زمان پیشنهادی برای نگهداری گوشت قرمز در فریزر و در دمای‌منهای 18 درجه سانتیگراد به این شرح است.

گوشت گاو، گوساله و گوسفند کبابی 6 تا 12ماه و گوشت چرخ‌کرده 4 تا 8 ماه قابلیت نگهداری دارند.

کد خبر 67812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز