فیلم‌سازی این روزها سن و سال نمی‌شناسد؛ حتی یک دانش‌آموز هم می‌تواند فیلم‌نامه‌ای بنویسد و با گوشی تلفن همراهش و البته کمی دانش و خلاقیت، اثری هنری خلق کند و آن را در معرض نمایش قرار دهد.

جشنواره‌ي رشد

اما شاید بهترین محل عرضه‌ی چنین آثار ارزشمندی، جشنواره‌های تخصصی باشد؛ جایی که چنین آثاری را دریافت، داوری و نقد و بررسی می‌کنند و می‌توانند پله‌ی ترقی برای فیلم‌سازان تازه‌کار باشند.

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فراخوان دریافت آثار پنجاه‌ودومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد برای دریافت چنین آثاری منتشر شد. در این دوره از جشنواره، آثار فیلمسازان داخلی و خارجی با نگاه برخورداری از برجستگی‌های زبان هنری، جذابیت ذاتی و تأثیر عمیق عاطفی و تأثیر شگرف آن بر ارتقای روحیه‌ی کنجکاوی، پرسشگری و اشتیاق به درک خویش و جهانِ پیرامون، به رقابت خواهند پرداخت.

  • بخش‌های جشنواره

پنجاه‌ودومین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، معلمان و دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه‌ی اول و دوم فیلم‌ساز برگزار خواهد شد.

  • قالب آثار 

قالب‌های آثار دریافتی این دوره از جشنواره، علاوه بر فیلم‌های کوتاه و بلند با محور داستانی، مستند و پویانمایی، دو قالب فیلم‌نامه و وب‌سری را نیز شامل می‌شود.

  • موضوعات ویژه

در این دوره از جشنواره، به فیلم‌های دارای طراحی آموزشیِ هدفمند و کاربردی، با بیانی خلاقانه و اثربخش برای پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت و برنامه‌ی درسی ملی به‌طور ویژه توجه خواهد داشت. هم چنین به موضوعاتی مثل مدرسه، مقام معلم، ایثار، خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون و پیوند نماز، مسجد و مدرسه خواهد اهمیت خواهد داد.

  • نحوه‌ی ارسال آثار

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود می‌توانند به نشانی الکترونیکی http://eff.roshd.ir  مراجعه نمایند.

  • مهلت ارسال آثار

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی پنجاه‌ودومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد، آخرین مهلت ارسال آثار ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

گفتنی است پنجاه‌ودومین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، هفتم تا سیزدهم آذر ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد و پس از آن آثار برگزیده در سراسر کشور برای مدارس به اکران در خواهد آمد.

کد خبر 711063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha