معاون مجلس، حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه، گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد.

دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین، بابک افقهی با اشاره به دغدغه‌های رئیس‌جمهور برای کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان، افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، مصوب ۱۳۷۰ و سایر مشمولان جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت‌ علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌ سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.

معاون مجلس، حقوقی و استان ها سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است، گفت: حقوق مشمولین جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۳) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ نه میلیون (۹/۰۰۰/۰۰۰) ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

افقهی با تاکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در اجرای ماده (۱۶) این قانون کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه توسعه ششم پنج‌ساله ششم و همچنین نیروهای مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به ترتیب به میزان صددرصد (۱۰۰%) و پنجاه‌درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

به گفته وی براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ده درصد (۱۰%) و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های درآمدی (۱) و (۲) و (۳) هستند به میزان پنج درصد بیشتر افزایش می‌یابد.

افقهی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در یکسال گذشته برای تامین هزینه های کشور به سراغ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نرفته است؛تصریح کرد: دولت برای تامین منابع این لایحه هم به سراغ شیوه های تورم‌زا نخواهد رفت.

کد خبر 710073
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 67
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    34 7
    متناسب سازی با افزایش تفاوت داره برادر. به این نکته توجه کنید لطفا. این لایحه در چارچوب دغدغه های رییس چمهور محترم برای ایجاد عدالت در پرداختی های کارکنان دولت است و بحث افزایش، در صورت تصویب نهایی توسط مجلس صرفا برای حقوق های پایین خواهد بود.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    29 5
    سلام ببخشید مطلع هستید سازمان تامین اجتماعی حقوق کارکنان خود را در مورخه 20 شهریور 1401 طی حکم، 65 درصد افزایش داده است!!!!!!!!!
  • سوریان IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    34 7
    افزایش حقوق بدون کنترل تورم نه تنها مشکلی جل نمی کنه که برعکس مشکلات کارمندان رو بیشتر می کنه. نمیدونم این رو کی میخوان بفهمند؟
  • ناشناس*خبر داغ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    31 5
    سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان خود را در 20 شهریور ماه جاری 38 درصد بعلاوه 523هزار تومان ثابت در حکمشان افزایش داده و حقوق کارکنان خود را در مورخه 20 شهریور 1401 طی حکم، 65 درصد افزایش داده است!!!!!!!!! خبر داغی است برای تاپ شدن خبر!!!!!!!!!! خدا گواهه حقیقت دارد میتوانید بررسی کنید
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    33 3
    لابد مثل رتبه بندی معلمان! چند ساله بازیشون دادند با رتبه بندی. الانم افزایش حقوق اعمال نشده بقال و دلال میبرند رو جنساشون که چی؟ که صدا و سیما گفته افزایش حقوق کارمندان دولت در راهه!!
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      6 0
      ر ایس سازمان برنامه و بودجه آقای میرکاظمی هیچگونه تحصیلات در رشته های مرتبط با حسابداری و حسابرسی و بودجه نویسی ندارد حتی یکسال سابقه کار در این رشته ها ندارد دیگر از کی میخواهید انتظار داشته باشید.
  • م IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    50 9
    قیمت ها رو پایین بیارید. افزایش پیشکش
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    60 2
    شنیدن کی بود مانند دیدن یک قلم دارو از۴۷ تومان رسیده به ۲۵۰تومان
  • امید IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    34 2
    اگر رییس جمهور دغدغه معیشت کارمندان داشت که احکام سالجاری کارکنان را تنها با 10 درصد افزایش صادر نمیکرد.
  • بازنشسته IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    43 2
    آقای نماینده مجلس هفت ماهه بازنشستگان رو سر کار گذاشتید بس نیست .تازه می گویید از شهریور ماه پرداخت میشه
  • حبیب از اهواز IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    20 3
    خداروشکر حتی دروغش هم خوبه
  • کاملیا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    27 4
    دولتی که اینطوری ازکارکنان خودحمایت کنه تکلیفش روشن ازابتدای سال همه چیز10برابرشده دولت زحمت کشیده900تومن اونم ازشهریورواونم درحدوعده داده
  • بازیچه IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    32 4
    بازی شروع شددولت به مجلس مجلس به شورای نگهبان شورای نگهبان به تشخیص مصلحت وووووواخرکارهم نمایندگان محترم عودت میدهندبه دولت
  • بازنشسته IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 1
    رییس جمهور زحمت کشیدند بعد از شش ماه آنهم با مجوز دادن به همه ی کارخانه ها برای دریافت بیشتر مالیات جهت گران کردن ۵۰ درصدی محصولاتشان
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 1
    پس حقوق کارگران چی میشه
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 12
    خیلی زحمت کشیدی آقای دولت بعد از ۶ماه میگی از شهریور اعمال شده ده