همشهری‌آنلاین: پرویز داودی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران گفت:

در این نمایشگاه پتانسیل بسیار بالایی می‌بینیم و  به دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به دلیل دامنه گسترده پژوهش هایشان و همچنین کیفیت بالای آن‌ها تبریک می‌گویم.

داودی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ما اتصال این همه پتانسیل و استعداد به تقاضاها و بازار و کاربردی کردن آن‌ها است که باید تلاش بیشتری در این زمینه کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یاد آور شد: دانشکده‌ها که قاعدتا باید آموزشی باشند در دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یک عمق قوی برای پژوهش و کیفیت پیدا کرده‌اند و مراکزی که در کنار آن‌ها ایجاد شده و نوآوری‌ها و ابتکاراتی که در قالب آن‌ها رقم می‌خورد، مورد توجه هستند.

وی تاکید کرد: باید نقطه اتصال کارهای پژوهشی به صنعت و تجارت و بازار ایجاد شود اما به نظر می‌رسد که ما در این نقطه دارای ضعف هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید فعالیت های پژوهشی دانشگاه به صنعت و بازار معرفی شوند، گفت: صدا و سیمای کشورمان بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی که در دنیا صورت می‌گیرد را حداقل در کانال 4 صدا و سیما ارائه می‌کند اما باید کارهای داخلی را که این همه برای آن‌ها زحمت کشیده می‌شود نیز به خوبی بازتاب دهد.

وی افزود: صدا و سیما باید از تک تک فعالیت‌های پژوهشی و نتایج آن‌ها برنامه سازی خوبی داشته باشد تا هم تشویقی شود برای دانشمندان کشور، و هم  صنعت و بازار با نتایج تحقیقات آشنا شوند و از این تحقیقات البته با حفظ حقوق معنوی و مالکیت معنوی استفاده کنند.

داودی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری لایحه شرکت های دانش بنیان را برای رفع نقصی که در حوزه اتصال فعالیت‌های پژوهشی به صنعت و بازار وجود دارد تدوین کرده است، گفت:

لایحه شرکت‌های دانش بنیان در مرحله نهایی برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است و اگر مجلس نیز همکاری لازم را انجام دهد به طور ویِژه تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان فراهم می‌شود تا حجم عظیمی از کار و تفکر و نوآوری که بین دانشجویان و اساتید شکل گرفته است به سمت بازار صنعت برود.

دکتر داودی همچنین  با حضور در یادمان شهدای انفجار نماز جمعه یاد و خاطره شهدای 24 اسفند ماه 1363 را گرامی داشت

کد خبر 70935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز