همشهری‌آنلاین: نخستین نمایشگاه مشترک دست‌آوردهای پژوهشی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران 24 آذر آغاز به کارکرد

دکتر محمدصادق ضیایی، مدیر اجرایی ستاد عالی نمایشگاه مشترک دست‌آوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرنامه پژوهش‌ اولین نمایشگاه دست‌آوردهای مشترک دو دانشگاه گفت: 180 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که 70 غرفه از دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه این دانشگاه و 85 تا 90 غرفه نیز از دانشگاه تهران و موسسات تابعه آن و 25 غرفه نیز از صنعت در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی برگزاری این نمایشگاه را نماد همکاری علمی و پژوهشی دو دانشگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به روند همکاری‌های دو دانشگاه ملاحظه می‌کنیم که رتبه بندی جهانی دو دانشگاه از سطح بهتری برخوردار شده است که هم اکنون بر اساس رتبه بندی Times Higher Education Supplement (THES) رتبه دانشگاه به زیر 500 رسیده و امیدواریم با این همکاری ها و تفاهم نامه‌های امضاء شده مشترک این رتبه را هرچه سریع‌تر و بهتر ارتقاء یابد.

دکتر ضیایی گفت: باید خاطر نشان کرد که پتانسیل دو دانشگاه بیش از این است و باید توان دو دانشگاه از قوه به فعل تبدیل شود.

مدیر اجرایی ستاد عالی نمایشگاه دست‌آوردهای علمی و پژوهشی دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران افزود: جای خوشحالی است که سیاست متخذه روسای دو دانشگاه در جهت پیوستگی بیش از پیش دو دانشگاه بوده و این نمایشگاه فرصت مغتنمی است که این همکاری‌ها گسترش یابد و دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

مهندس زیویار، دبیر ستاد عالی نمایشگاه، نیز گفت: این نمایشگاه اولین تجربه همکاری مشترک بین دو دانشگاه است. وی افزود: باید با خرسندی اعلام کنم نتایج این هم‌اندیشی‌ و همدلی دو دانشگاه در این نمایشگاه تجلی پیدا کرده و این اقدام طلیعه همکاری‌های عمیق و بنیادین آینده خواهد بود با این امید که دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بنا به فرموده مقام معظم رهبری که " نماد آموزش عالی کشور است" بتواند به جایگاه رفیع خود در تولید علم دست یابد.

مهندس زیویار افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز (24 تا 26 آذر) در محل برگزاری نماز جمعه در پردیس مرکزی  دانشگاه برقرار است.

وی گفت: رادیو زنده نمایشگاه در طول برگزاری اطلاعاتی درباره نمایشگاه و همچنین مصاحبه هایی با مسئولان و بازدیدکنندگان انجام می‌دهد. همچنین سالن نمایش فیلم در نمایشگاه مستقر است که فیلم تهیه شده از سوی ستاد عالی نمایشگاه را به مدت (56 دقیقه) به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با بخش های مختلف دانشگاه به نمایش می‌گذارد.

مهندس زیویار افزود: همچنین به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با دانشگاه تهران و رشته های تحصیلی آن با 12 دبیرستان از مناطق مختلف تهران هماهنگ شده که دانش آموزان سال‌های دوم و سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند. دبیر ستاد عالی نمایشگاه افزود: مقرر شده است تا هیات داورانی تعیین شوند تا بتوانند غرفه های برتر را برگزیده و در پایان نمایشگاه از آنان تقدیر شود.

کد خبر 70887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز