همشهری‌آنلاین: نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه تهران و علوم پزشکی افتتاح شد

نمایشگاه دست‌آوردهای علمی- پژوهشی دانشگاه تهران و علوم پزشکی با حضور دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران، و دکتر باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران،24 آذر افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه،‌که دکتر رهبر، به همراه دکتر لاریجانی و جمعی از مسئولان دو دانشگاه از حضور داشتند، رئیس دانشگاه تهران گفت: امروز دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخارات خودشان را به نمایش گذاشته‌اند. امسال، سال نوآوری و شکوفایی است و گوشه‌ای از نوآوری‌های دو دانشگاه، امروز در این نمایشگاه عرضه شده است که قطعاً می تواند نمونه خوبی از فعالیت ها و کارهای تحقیقاتی دو دانشگاه باشد.وی افزود: امروز من در بازدید از این نمایشگاه به خودم بالیدم که در دانشگاهی خدمت می‌کنم که استادان و دانشجویان بزرگی وجود دارند که می توانیم برای پیشبرد و رسیدن به اهداف چشم انداز به آن‌ها تکیه کنیم.

دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز گفت: به نظر می رسد ظرفیتی که در اینجا عرضه شده جزئی از ظرفیتی است که در مجموعه دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و ما امیدواریم با هم‌افزایی که در همکاری‌های مشترک می‌توان ایجاد کرد بتوانیم مراکز تحقیقاتی واقعی و همکاری‌های مشترک را توسعه دهیم. وی افزود: همانطور که می‌دانید توسعه علم در مرز بین رشته‌ها نهفته است و اگر ما بتوانیم ارتباط بین رشته‌ها را توسعه دهیم، بدون شک می‌توانیم دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی، که را نماد آموزش عالی کشور هستند، در سطح منطقه به جایگاه برتری برسانیم و در عرصه علم و توسعه فرهنگ بین المللی حرف های جدیدی داشته باشیم.

گفتنی است در این نمایشگاه 180 غرفه فعالیت‌های مختلف علمی- پژوهشی دو دانشگاه و صنایع مربوطه را در معرض دید عموم قرار داده‌اند

کد خبر 70844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز