همشهری‌آنلاین: اولین شعبه موسسه کنفوسیوس 23 دی ماه در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران گشایش یافت.

به گزارش وب سایت دانشگاه تهران، در این مراسم که سفیران، ایران و چین، روسای دانشگاه‌های تهران و یون نان چین، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، طرح و برنامه و جمعی از مسئولان دانشگاه‌های یون نان و دانشگاه تهران حضور داشتند، دکتر رهبر، رئیس دانشگاه تهران با ابراز خرسندی از گشایش موسسه کنفوسیوس در دانشگاه گفت: امیدواریم راه‌اندازی این موسسه مقدمه‌ای باشد برای همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های چین.

وی تصریح کرد: برای ما رابطه و همکاری‌های متقابل با چین مهم است چرا که ایران و چین دو کشوری هستند که در منطقه آسیا به عنوان قدرت‌های منطقه محسوب می‌شوند. قدرت‌های علمی منطقه باید همکاری‌هایشان را گسترش دهند تا بتوانند با هم به گسترش علم در جهان کمک کنند.

دکتر رهبر افزود: ما آمادگی داریم در سطح وسیع این همکاری‌های علمی را گسترش دهیم.

دکتر رهبر گفت: ما از توان علمی دانشگاه‌های چین آگاهی داریم و خواهان مبادله این توان علمی در سطح مبادله استاد، دانشجو و کارهای پژوهشی مشترک بین دو دانشگاه هستیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که در این همکاری‌های علمی است که می‌توان قدرت و پیشرفت خود را به کشورهای پیشرفته دنیا ثابت کنیم و از دانشگاه‌های دنیا سبقت بگیریم.

دکتر کمره‌ای، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم ضمن خوش آمد گویی به هیات چینی و ابراز خرسندی از گشایش موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران، برقراری ارتباطات بین‌المللی بین دانشگاه‌ها را برای دو طرف سودمند دانست و گفت این ارتباط باعث مفاهمه بیشتر ملت‌ها و کشور‌ها می‌شود و جهان کمتر شاهد حوادثی نظیر آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، خواهد بود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی با اشاره به سفر این هیات دانشگاهی، دانشگاه تهران به چین گفت: در این سفر متوجه شدم که همکاری‌های بین‌المللی بین دانشگاه‌های دو کشور در زمینه مختلف وجود دارد.

وی افزود: با توجه به توانمندی‌های علمی که در دانشگاه تهران و یون نان چین وجود دارد می‌توانیم در زمینه‌‌های مختلف با هم همکاری علمی داشته باشیم. وی همچنین اعلام کرد که دانشگاه تهران آمادگی دارد که با دانشگاه یون نان و سایر دانشگاه‌ها همکاری داشته باشد.

دکتر کمره‌ای تصریح کرد: سوابق تاریخی و فرهنگی ملت‌های ایران و چین نیز می‌تواند زمینه‌ساز همکاری بین دانشگاهی دو کشور باشد.

دکتر کمره‌ای در پایان با معرفی اجمالی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع و یکی از دانشگاه‌های معتبر منطقه و جهان است که علاقه‌مند به گسترش ارتباطات بین‌المللی و دانشگاهی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و سایر زمینه‌های مورد علاقه دو طرف است.

دکتر فریده علوی رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، با ابراز خوشحالی از گشایش شعبه موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران گفت: امیدوارم گشایش این موسسه راهی باشد برای راه اندازی رشته کارشناسی و مقاطع بالاتر زبان وادبیات چینی در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی باشد.

دکتر علوی ضمن محکومیت جنایات غزه گفت: کشور‌ها می‌توانند از طریق آشنایی با فرهنگ یکدیگر به هم نزدیک تر شوند واز طریق زبان گفت وگو با هم تعامل داشته باشند رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی با ارائه گزارشی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل و فعالیت علمی آموزشی این دانشکده گفت: امیدواریم با تاسیس شعبه کنفوسیوس در این دانشکده و راه اندازی رشته زبان و ادبیات چینی در آینده نزدیکتر می‌توانیم در حوزه‌های ادبیات تطبیقی با دانشگاه‌های چین ارتباطات علمی و فرهنگی بیشتری داشته باشیم.

شیه شیائوین، سفیر چین نیز در مراسم گشایش موسسه کنفوسیوس در دانشکده زبان‌های خارجی گفت: دو ملت ایران و چین دارای اندیشه‌های سنتی و فرهنگی مشترک هستند که به علم و دانش احترام گذاشته و علاقه‌مند به آموزش و همکاری و تبادلات علمی هستند.

دکتر هه تیان چون، رئیس دانشگاه یون نان چین نیز با ابراز خوشحالی از گشایش شعبه موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تهران از تلاش‌های سفرای ایران و چین برای راه‌اندازی این موسسه در ایران قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه این موسسه برای اولین بار در یک کشور اسلامی گشایش می‌یابد اظهار امیدواری کرد: این موسسه می‌تواند به گسترش همکاری و ارتباطات بین دو کشور ایران و چین کمک کند.

رئیس دانشگاه یون نان ابراز امیدواری کرد که با حمایت سفارت چین و مرکز گسترش زبان چینی بتوان این مرکز را به عنوان بهترین مرکز در خاورمیانه تبدیل کرد.

دکتر منصوری سفیر ایران در چین نیز با ابراز خوشحالی از گشایش این موسسه گفت: ما در آغاز یک راه هستیم و امیدواریم با کمک همدیگر بتوانیم به گسترش روابط دو جانبه کمک کنیم

کد خبر 73037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز