گروه سیاسی: رئیس مجلس به همراه دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس وارد شهر قم شد و با علما و مراجع عظام تقلید دیدارکرد

اعضای هیات رئیسه مجلس دیروز ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) به دیدار آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جوادی آملی، حسین نوری همدانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی رفتند.

لاریجانی همچنین در دیداری که خبرنگاران از حضور در آن منع شدند با آیت‌الله حسین وحید خراسانی نیز گفت‌وگو کرد.  اعضای هیات رئیسه مجلس در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز حضور یافته و با رئیس و معاونان این دفتر گفت‌وگو کردند.

پرهیز از تخریب

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار هیات رئیسه مجلس از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور خواست فضای انتخاباتی کشور را با پرخاشگری و تخریب آلوده نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه مجلس هشتم با وجود سلایق مختلف از آرامش خوبی برخوردار است.

این مرجع تقلید به بحران اخلاقی و فرهنگی جهان اشاره کرد و افزود: متأسفانه این بحران در جهان فراگیر شده است و رسانه‌ها هر روز به آن دامن می‌زنند. مجلس می‌تواند از طریق نظارت و تقنین کارهای ارزشمندی در این بخش انجام دهد.

رئیس مجلس هم در این دیدار از فعالیت گسترده دیپلماسی پارلمانی برای کمک به مردم غزه خبر داد و تاکید کرد: تاکنون تلاش کرده‌ایم از وضع مجلس برای بهبود فضای دیپلماسی در همه عرصه‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین با تاکید براینکه اگر جنجال‌های سیاسی حاکم شود، اقدامات مجلس به جایی نمی‌رسد، اظهار داشت: با سلایق مختلف موجود در مجلس نگاه به موضوعات کارشناسانه است.

تأکید بر ادامه تحقیق و تفحص

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز در دیدار اعضای هیات رئیسه مجلس با ایشان بر ضرورت جدی شدن تحقیق و تفحص مجلس از نهادها و ارگان‌های مختلف تاکید کرد.  به گزارش ایرنا وی گفت: تحقیق و تفحص مجلس آنطور که شایسته قوه مقننه است، تاکنون انجام نشده است و مجلس باید در جا‌هایی که لازم است حق ورود داشته باشد.

موسوی اردبیلی ادامه داد: درحال حاضر مردم از فساد اداری ناراحت هستند و باید مجلس با تحقیق و تفحص این مشکل را حل کند.

راه دولت را نبندیم

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای هیات رئیسه مجلس با تاکید براینکه هماهنگی مجلس با دولت یک ضرورت محسوب می‌شود، گفت: دستگاه‌های نظام مانند مجموعه اعضای یک پیکر هستند که باید با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

جوادی آملی افزود: اگر اندیشه و انگیزه را هماهنگ نکنیم بازنده هستیم.
وی تصریح کرد: مجلس باید بداند نظام یک حقیقت است و مجلس بخش اندیشه آن را برعهده دارد اما وقتی از انگیزه که همان کار اجرایی و دولت است دور شود به اشتباه می‌افتد.

این مرجع تقلید خطاب به رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: نباید راه دولت را ببندیم و دولت نیز نباید بی‌راهه برود، اگر بگوییم هر کس کار خود را می‌کند دراین صورت کشور سقوط خواهد کرد.

لاریجانی نیز در این دیدار گفت: تلاش ما در مجلس هشتم، تمرکز بر مسائل اصلی و مهم کشور است و تلاش کرده‌ایم از سایش‌‌های سیاسی پرهیز کنیم.

درک موقعیت

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار هیات رئیسه مجلس با ایشان با اشاره به بحران غزه بیان کرد: در رابطه با غزه بحث اسلام در میان است و من پیشنهاد می‌دهم هیأتی از علما، یا قوه مقننه یا قوای دیگر برای ملاقات با قرضاوی، طنطاوی و علمای الازهر به مصر اعزام شوند شاید در تنویر آنها اثرگذار باشد.

وی خطاب به اعضای هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: شما باید موقعیت خود را بشناسید و از اینکه این موقعیت به‌وجود آمده که بتوانید مشکلات جامعه را حل کنید، خدا را شاکر باشید و سعی کنید راه هموار و رفاه بخشی برای مردم ایجاد کنید.

مجلس حافظ حقوق مردم

اما دیروز لاریجانی در دیدار با آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از اقدامات و فعالیت‌های مجلس هشتم از ابتدا تا‌کنون گزارشی ارائه کرد. صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید مجلس را حافظ حقوق خود بدانند و مجلس نیز به واقع از حقوق مردم دفاع کند.

وی احساس مسئولیت نمایندگان و نظارت بر حسن اجرای قوانین را نقطه‌ای قوت برای مجلس ذکر کرد و اظهار داشت: مجلس جایگاه والایی در نظام دارد و نمایندگان نیز مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و اگر نسبت به این مسئولیت خود بی‌توجه باشند، باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند.

کد خبر 70880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز