بر خلاف تاکیدات دولتمردان مبنی بر ارائه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تا پایان آذرماه به مجلس، ارائه این لایحه برای دومین بار به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود سیزدهم آذرماه رئیس‌جمهوری لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را به مجلس تقدیم کند که به‌علت برداشت دولت نسبت به مساعد نبودن جو مجلس نسبت به این لایحه، این اقدام به تعویق افتاد.

پس از آن، وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز سخنگوی کارگروه طرح چندین بار تاکید کردند که دولت این لایحه را تا پایان آذرماه به مجلس ارائه خواهد کرد.

با وجود اینکه امروز آخرین روز آخرین ماه پاییز به شمار می‌رود، دولت هنوز این لایحه را که گام ابتدایی برای اجرای طرح تحول اقتصادی محسوب می‌شود، به مجلس ارائه نکرده است.

این درحالی است که در تابستان امسال، دولت نسبت به اجرای طرح تحول اقتصادی و خصوصا پرداخت نقدی یارانه‌ها در نیمه دوم امسال، تاکید ویژه‌ای داشت اما تاکنون ارائه این لایحه به مجلس 2بار به تعویق افتاده است. دیروز، سخنگوی کارگروه طرح تحولات اقتصادی از موکول شدن ارائه‌ لایحه‌ هدفمند کردن یارانه‌ها به مجلس در دی‌ماه خبر داد.

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در جلسه‌ای که دوشنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس تشکیل شد، دیدگاه نمایندگان عضو کمیسیون و اعضای طرح تحول اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قرار بود پس از این جلسه‌ مشترک کارگروه تحول اقتصادی روز سه‌شنبه طی نشستی آخرین بررسی‌ها در مورد لایحه‌ هدفمندکردن یارانه‌ها انجام شود تا این لایحه در آذرماه به مجلس ارائه شود که به‌علت سفر استانی رئیس‌‌جمهوری این جلسه تشکیل نشد.

فرزین افزود: مجلس نیز این هفته‌ تعطیل است و به همین علت ارائه‌ لایحه‌ هدفمند کردن یارانه‌ها به اوایل دی ماه موکول می‌شود. همچنین، به گزارش ایسنا، علی عسگری عضو کارگروه طرح تحول اقتصادی اظهار داشت:‌ هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله محورهای اصلی طرح تحول اقتصادی است که پس از مطرح شدن حدود 700 اصلاحیه بالاخره در 2 هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود.

تاخیر در ارائه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها امکان اجرایی شدن آن در سال‌جاری را ضعیف‌تر می‌سازد و از سوی دیگر این تاخیر موجب سردرگمی‌مجلس در بررسی لایحه بودجه سال 1388خواهد شد، زیرا تا زمان عدم‌تعیین تکلیف پرداخت نقدی یارانه‌ها، تصویب لایحه بودجه با ابهام روبه‌رو خواهد بود.

گویا دولت قصد دارد تا زمان مشخص نشدن تکلیف لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، لایحه بودجه 1388 را به مجلس نیاورد؛ این مسئله موجب تاخیر در بررسی هر 2لایحه خواهد شد.

کد خبر 71054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز