یک مقام ارشد بهداشت چینی پس از شناسایی نخستین مورد شناخته‌شده آبله میمونی در این کشور به مردم توصیه کرد برای پیشگیری از عفونت با ویروس بیماری از لمس کردن خارجیان پرهیز کنند.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وو زونیو، اپیدمیولوژیست ارشد در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین روز شنبه در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ویبو نوشت:‌ «برای پیشگیری از عفونت احتمالی آبله میمونی و به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم، توصیه می‌شود ۱) تماس مستقیم پوست به پوست با خارجیان نداشته باشید.»

وو همچنین از مردم خواست تا از تماس با افرادی که در سه هفته گذشته در خارج بوده‌اند و نیز  «غریبه‌ها» خودداری کنند.

پست وو به طور گسترده‌ای در روزهای آخر هفته در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، اما بخش اظهارنظرها زیر پست اولیه‌اش در روز یکشبه و در ساعات اولیه روز دوشنبه غیرفعال شده بود.

برخی از افرادی که زیر فوروارد شده این پست یا اسکرین ‌شات‌های آن اظهار نظر کرده‌اند، این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا خارجیان در چین که بسیاری از آنها ساکنان درازمدت هستند و اخیر به خاطر موانع مربوط به پاندمی کرونا کشور را ترک نکرده‌اند، از لحاظ انتقال آبله میمونی نسبت به مردم چین خطرناک‌تر شمرده شده‌اند.

شهر چانک‌کینگ در جنوب غرب چین روز جمعه یک مورد عفونت با آبله میمونی را در فردی که از خارج وارد این شهر شده بود، گزارش کرد که نخستین مورد شناخته‌شده این بیماری در سرزمین اصلی چین در شیوع فعلی جهانی آن است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین اعلام کرد شخص دچار عفونت یک تبعه ۲۹ ساله چینی بود که در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) از اسپانیا وارد این شهر شده بود.

کمیسیون بهداشت شهرداری چانک‌کینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد خطر انتقال ویروس در هنگامی که شخص در قرنطینه قرار گرفت، پایین بود. همه تماس‌های نزدیک این فرد ایروله شدند و تحت مشاهده پزشکی قرار گرفتند.

حدود ۹۰ کشور که تا به حال دارای شیوع بوم‌گیر یا آندمیک آبله میمونی نبوده‌اند، موارد این بیماری را که سازمان جهانی بهداشت آن را در وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کرده است، گزارش کرده‌اند. تا به حال بیش از ۶۰۰۰۰ مورد ثابت‌شده بیماری گزارش شده است و برخی از کشورهای بدون سابقه قبلی شیوع آبله میمونی نخستین مرگ‌های ناشی از آن را گزارش کرده‌اند.

کد خبر 707048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha