مقامات بهداشتی هنگ‌کنگ از شناسایی نخستین مورد آبله میمونی در این جزیره در یک مرد ۳۰ ساله وارد شده از فیلیپین که سابقه مسافرت به امریکا و کانادا را داشت، خبر دادند.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این مرد نخستین مورد وارداتی شناسایی‌شده آبله میمونی که سازمان جهانی بهداشت آن را یک اضطرار بهداشت جهانی اعلام کرده است، در هنگ‌کنگ است.

هنگ‌کنگ که یک منطقه ویژه اداری چین شمرده می‌شود، مانند سرزمین اصلی چین تا به حال هیچ مورد با انتقال محلی آبله میمونی گزارش نکرده است.

آبله میمونی معمولا علائم خفیفی مانند تب، درد بدن و ضایعات پوستی دارد.

مقامات بهداشتی هنگ‌کنگ در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه اعلام کردند که سطح پاسخ برای شیوع آبله میمونی را به حد «هشدار» بالا خواهند برد.

تا به حال در شیوع اخیر بیش از ۹۰ کشور که آبله میمونی تا به حال در آنها بوم‌گیر یا آندمیک نبوده است، موارد این بیماری را گزارش کرده‌اند، شمار موارد تاییدشده این بیماری از ۵۲۷۰۰ مورد گذشته است و کشورهای بدون سابقه قبلی شیوع آبله میمونی نخستین مرگ‌های ناشی از آن را گزارش کرده‌اند.

انتظار می‌رود دولت هنگ‌هنگ این ماه یک واکسن برای پیشگیری از آبله میمونی عرضه کند و نظارت از لحاظ عفونت آبله میمونی را در میان مسافران و در میان افراد جامعه محلی افزایش دهد.

کد خبر 703731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha