گروه بورس: انعقاد قرارداد توسعه 6 میلیونی شبکه تلفن‌همراه، این روزها موج تقاضا را در بورس تهران به سوی سهام کارخانجات مخابراتی ایران روانه کرده‌است.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در بین فعالان بورس همواره در رده شرکت‌های پیمانکاری دسته‌بندی می‌شود. قیمت سهام این گونه شرکت‌ها، همیشه تابعی از قراردادهای در حال انعقاد و در حال اجرای آنها بوده است.

براین اساس محمدابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات قرارداد جدید این شرکت را برای اطلاع متقاضیان سرمایه‌گذاری اعلام کرد. او  تاکید کرد: شرکت میکروموج و فنون ارتباط و صنایع راه دور ایران کاملا خصوصی هستند و 35درصد سهام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران نیز در اختیار شرکت  مخابرات بود که از سال گذشته در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و آنها می‌خواهند آن را در قالب  سهام عدالت واگذار کنند.

به‌گفته‌ وی دو شرکت صنایع ارتباطی ایران و صنایع شیراز ماهیت دولتی دارند و وابسته به وزارت دفاع هستند، اما سهم این دو شرکت در کنسرسیوم 30درصد است و 70 درصد سهام این کنسرسیوم در اختیار چهار شرکت دیگر که خصوصی هستند، قرارگرفته و کنسرسیوم ماهیت خصوصی دارد.

مخالفت

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون صنایع و معادن هم با اشاره به جلسه‌ این کمیسیون و بررسی قرارداد 200 میلیون دلاری  توسعه تلفن‌همراه گفت: مقرر شد تا در جلسه جداگانه‌ای از وزیر ارتباطات دعوت شود تا پاسخگوی انتقادات نسبت به قرارداد 200میلیون دلاری بین شرکت ارتباطات سیار و کنسرسیوم ایجاد شده در مورد شش میلیون خط تلفن همراه باشد.

رمضانعلی صادق‌زاده با اشاره به قرارداد 200میلیون دلاری شرکت ارتباطات سیار و کنسرسیوم تلفن همراه گفت:  به رغم این‌که سیاست‌های اصل 44قانون اساسی به دولت ابلاغ شده است، نباید بیش از این دولت به توسعه‌ خود بپردازد و این قرارداد با روح سیاست‌های اصل 44 و برنامه‌ی چهارم مغایرت دارد.

کد خبر 7065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز