رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز زمینی عزیمت کرده بودند و دو میلیون نفر به کشور برگشتند. هنوز یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ما در عتبات حضور دارند که رفته رفته موج برگشت شروع شده و وضعیت خوبی است.

سید کمال هادیانفر

به گزارش همشهری آنلاین، سردار هادیانفر افزود :بیش از ۹۲۰ وسیله نقلیه را در پایانه‌های مرزی و پارکینگ‌های شهر شلمچه، چزابه، مهران و خسروی داشتیم که بخش زیادی ازا ین خودروها ترخیص شده و زائرین به وطن برگشتند و بیش از ۱۵۰ هزار خودرو هنوز در مرزها هستند که ۷۹ هزار وسیله مربوط به شهر مهران است. 

سردار هادیانفر گفت:قرار بود مرز مهران را به ایلام یک طرفه داشته باشیم، اما با شرایطی که ایجاد شد و میزان سطح اشغال جاده که زیر ۵۰ درصد بود مسیر به صورت دوطرفه ماند. تا این لحظه در تمام مرزهای تردد به صورت عادی و دوطرفه و در بعضی از محورها مثل مهران به ایلام به صورت نیمه سنگین، ولی روان است. آنچه که تاکید شده وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون‌ها و تریلی‌ها از جاده ملک شاهی برای تردد چه از ایلام به مهران و بالعکس استفاده خواهند کرد که این موضوع تا آخر طرح ادامه دار خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این موضوع گفت: احتمالا در پایان امروز محور مهران به ایلام را به صورت یک طرفه داشته باشیم و قطعا اگر امروز بتوانیم پایداری مسیر را به صورت رفت و برگشت ادامه بدهیم فردا قطعا این یک طرفه اعمال خواهد شد به جهت اینکه حجم زیادی از زائرین از مهران ترخیص خواهند شد و به کشور برمی گردند.

وی بیان داشت: آنچه که مورد تاکید است بحث تصادفات است، خستگی، خواب آلودگی یکی از مسایل بسیار جدی است که متاسفانه ما در ۷۲ ساعت گذشته شاهد این حوادث بودیم. زائرینی که از عراق مراجعه کردند به کشور خسته اند و بلافاصله پشت فرمان می‌نشینند متاسفانه در ۳۰ کیلومتری اول مسیر ۷۰ درصد تصادفات ما در ۳۰ کیلومتر اول اتفاق می‌افتد. 

سردار هادیانفر افزود: استدعا داریم به محض ورود به پایانه مرزی شهر مهران در شلمچه و چزابه و در قصرشیرین به میزان کافی استراحت بکنند و بعد شروع به رانندگی کنند و هر دو ساعتی که رانندگی می‌کنند حداقل ۱۵ دقیقه در شانه خاکی سمت راه بایستند استراحت بکنند و ادامه عزیزانی که مسافت دوری را قرار است رانندگی کنند به مرکز کشور به شرق کشور استدعایم این است که نهایت احتیاط را در رانندگی بکنند.

کد خبر 706296
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha