بالاخره بعد از چندین ماه تعطیلی آسانسورهای خطوط جدید مترو، اداره استاندارد استان تهران مجوز راه‌اندازی برخی از آنها را داد.

آسانسور مترو

اواسط تیر امسال بود که خبرنگار همشهری آنلاین گزارشی از وضعیت آسانسورهای خاموش در ایستگاه‌های مختلف مترو به خصوص در خطوط تازه افتتاح شده، منتشر کرد. در پی این گزارش‌ها، سازمان استاندارد و شرکت راه آهن شهری تهران با یکدیگر جلساتی را برگزار کردند تا این مشکل را برطرف کنند. حالا شرکت راه آهن شهری تهران و حومه  اعلام کرد که پیرو بازدید ناظران بازرسی اداره استاندارد استان تهران از آسانسور ایستگاه اقدسیه و رفع ایرادات مورد نظر ایشان، تاییدیه آسانسور این ایستگاه در سامانه مربوطه ثبت و راه اندازی آن آغاز شد.

مشکل خاموشی ۱۰۰ آسانسور مترو به کجا رسید؟ | هزار میلیارد تومان امکانات بدون استفاده مانده است

جزئیات خاموشی آسانسورهای متروی تهران | هر آسانسور نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار هزینه دارد | تعریف استاندارد آسانسور مترو باید خاص باشد

توضیحات مدیرکل استاندارد برای استانداردسازی آسانسورهای مترو

در همین زمینه بازدیدهای میدانی از آسانسورهای سایر ایستگاه‌های بهره برداری شده قبلی نیز به نوبت در دستور کار نمایندگان اداره استاندارد قرار داشته و به نظر می‌رسد ایستگاه‌های استاد معین، آزادگان، حبیب ا...، بزرگراه شهید صیاد شیرازی و نمایشگاه شهر آفتاب بزودی تعیین تکلیف شوند.

با وجود اینکه وجود ۱۸۰ دستگاه آسانسور فعال در خطوط یک، ۲ و ۵ شبکه متروی تهران که همگی در حال سرویس دهی هستند، حدود ۱۰۰ دستگاه آسانسور در خطوط ۳ ،۴ ،۶ و ۷ به دلیل عدم صدور تاییدیه اداره استاندارد که معیارهای خاص خود را برای بهره‌برداری از آسانسورها دارد، بلااستفاده مانده و تلاش برای رسیدن به نقطه نظر مشترک کارشناسان اداره استاندارد و شرکت متروی تهران با برگزاری جلسات هفتگی ادامه دارد.

هر آسانسور به قیمت امروز حداقل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی برای شرکت مترو در بردارد.

کد خبر 705219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی عباس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    چقدر خبرتون ناقصه