موضوع آسانسورهای خاموش برخی ایستگاه‌های مترو، بالاخره باعث شد که کارشناسان شرکت مترو و اداره کل استاندارد تهران جلسات مشترکی را برای حل این مسئله مهم برگزار کنند.

آسانسور مترو

به گزارش همشهری آنلاین، اختلاف نظر سازمان ملی استاندارد و متروی تهران در ماه‌های گدشته باعث شده بود که تعداد قابل توجهی از آسانسورها مجوز فعالیت نداشته باشند و خاموش شوند؛ موضوعی که برای بخش قابل توجهی از شهروندان یعنی معلولان و سالمندان مسئله ساز شد.

به دنبال مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع که حدود ۱۰۰ آسانسور مترو خاموش است، هفته گذشته نشستی بین مدیرعامل شرکت مترو تهران و مدیرکل استاندارد استان تهران برگزار شد.

مشکل خاموشی ۱۰۰ آسانسور مترو به کجا رسید؟ | یک هزار میلیارد تومان امکانات بلااستفاده مانده است

در این جلسه که مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و عباس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران حضور داشتند، مقرر شد جلسات فنی منظم و هفتگی بین کارشناسان این دو مجموعه برگزار شود تا مسأله راه اندازی آسانسور ایستگاه‌های ساخته شده خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ شبکه مترو تهران حل شود و این سرمایه‌های زیرساختی در اختیار افراد کم توان جسمی و حرکتی قرار گیرد.  

در این نشست ضمن بحث یافتن راهکاری برای رفع دغدغه‌های مشترک طرفین، قرار شد کارشناسان ذی‌صلاح از دو طرف، طی جلسات فنی هفتگی به تعاریف مشترکی از الزامات راه‌اندازی آسانسورها دست یابند.

در این باره بخوانید: جزئیات خاموشی آسانسورهای متروی تهران | هر آسانسور نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار هزینه دارد | تعریف استاندارد آسانسور مترو باید خاص باشد

توضیحات مدیرکل استاندارد برای استانداردسازی آسانسورهای مترو

این اقدام مهم و تأثیرگذار به منظور بهره‌مندی ایمن و اصولی از آسانسورهایی است که در خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ ساخته شده اما تاکنون مجوز بهره‌برداری نگرفته‌اند؛ امکاناتی که بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود اما تا به امروز بلااستفاده باقی مانده‌اند.

بسیاری از کارشناسان علت اصلی این امر را فقدان تعریف شاخص‌های مخصوص استاندارد آسانسور ایستگاه‌های مترو دانسته و می‌گویند برای فضاهای زیرزمینی اینچنینی، لزوماً باید معیارهای بهره‌برداری خاصی تعریف شود.

کد خبر 689656
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند تبریزی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    1 0
    نصف مسیر خط یک مترو تبریز بعلت حادثه ای که در اواخر سال 99 اتفاق افتاده کار نمیکند، این خط که تنها خط مترو تبریز است تعداد محدودی از ایستگاه ها را سرویس میدهد. تجهیزات هزاران میلیاردی مترو که با هدف های بسیار کاهش ترافیک شهری و کاهش آلودگی و تسهیل در رفت و آمد شهری ساخته شده است در تبریز بعلت سهل انگاری و بی توجهی مسئولان خاک میخورد.