نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش چینی‌ها در مترو تبریز توضیح داد: پروژه خط ۲ مترو تبریز با مشارکت چینی‌ها سرعت می‌گیرد.

مترو تبریز

به گزارش همشهری آنلاین، روح‌اله متفکرآزاد پس از نشست مشترک با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار خط ۲ قطار شهری تبریز و طرف چینی ساخت این پروژه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مترو برای امروز و آینده تبریز، اظهار کرد: در این نشست موضوعاتی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند در تامین بودجه و رفع موانع تسریع تکمیل مترو تبریز کمک کند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه نمایندگان تبریز در مجلس تمام تلاش خود را برای سرعت یافتن این پروژه در جنبه‌های اعتباری و عمرانی به‌کار خواهند گرفت، افزود: این هفته هم جلساتی با مدیران ارشد کشور داریم تا فرآیند بروکراتیک فاینانس چینی‌ها در این پروژه به سرعت تکمیل شده و به نتیجه برسد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم و همکار چینی آنها وعده دادند تا این پروژه با شتاب بیشتری عملیاتی شود، گفت: طرف چینی تضمین کرده تا به شرط اتمام فرآیند اداری، فاینانس این پروژه را به سرعت تزریق کرده و پروژه با شتاب بیشتری تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

متفکرآزاد، از پیگیری مستقیم استاندار آذربایجان شرقی در طی سریعتر فرآیندهای بروکراتیک تزریق فاینانس به این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: طرف چینی هم آمادگی لازم دارد تا عملیات اجرایی خط۲ مترو تبریز را با سرعت به اتمام برساند و با تامین تجهیزات لازم در زمان تعیین شده آماده بهره برداری کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در دوران تحریم ما دوستان خود را شناختیم، ابراز داشت: طبیعتا میزان همراهی کشورها در دوران تحریم با ملت ما در شراکت ما در ایام بعد از آن نیز موثر است.

کد خبر 700006
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عجیبا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 1
    چینی ها همه جا نفوذ با اقتصادی جولان میدهند.