همشهری‌آنلاین: رافائل کوره آ، رئیس جمهور اکوادور 17 آذر 1387 نشان مبارزه با جهل و نادانی و پرواز به اوج دانش و دانایی و نیز لوح یادبود دانشکده مطالعات جهان را از رئیس دانشگاه تهران دریافت کرد

در ابتدای این مراسم دکتر سعید رضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور اکوادور جهان را به کشتی بزرگی تشبیه کرد که تمامی انسان ها بر آن زندگی می‌کنند و هرگونه آسیبی به آن بشریت را تهدید می‌کند و هرگونه فعالیت مثبتی آن را به سوی رستگاری و نجات پیش می‌برد.

عضو گروه مطالعات آمریکا افزود: هدف از تاسیس دانشکده مطالعات جهان شناخت دیگری برای همکاری و همدلی بیشتر است که امیدواریم با تلاش و همکاری اندیشمندان ایرانی و حوزه های مورد مطالعه این امر به خوبی تحقق یابد.

رئیس دانشگاه تهران نیز طی سخنان کوتاهی به تشریح فعالیت ها و موفقیت های دانشمندان جوان ایرانی در عرصه علم ودانش اشاره کرد و گفت: امروز پیمان می‌بندیم آنچه را که از انحصار ابرقدرت ها خارج می‌کنیم، در اختیار شما قرار دهیم و این افتخاری برای ما است زیرا تلاش مان این است که این علم و دانش در اختیار تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای دوست به ویژه کشور اکوادور قرار گیرد.

دکتر فرهاد رهبر متوسط سن دانشمندان هسته ای ایران را ‪ ۲۶‬ سال اعلام کرد و افزود: دانشمندان ایرانی به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های علمی از جمله دانش هسته‌ای دست یافته اند و بر آنیم که این فناوری‌ها را از انحصار ابرقدرت آمریکا درآوریم و آن را در اختیار تمام ملت‌های دنیا قرار دهیم.

وی یادآور شد: ایران در شرایطی به فناوری هسته‌ای دست یافت که تمام دنیا به رهبری آمریکا در مقابل این دسترسی ایستاده بود و تلاش ما این است که زندان حصر دانش توسط آمریکا را بشکنیم و مرغ دانش را از قفس آزاد کنیم و پرواز دهیم تا سایه آن بر سراسر دنیا سایه بیفکند.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود تلاش‌های دولت اکوادور در زمینه فقر زدایی و دنبال کردن اهداف بشردوستانه را ستود و گفت: ایران و اکوادور زمینه‌های مشترک بسیاری برای همکاری در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه درعرصه اقتصادی دارند که با برنامه ریزی برای رفع فقر و کمک به اقشار محروم و تشکیل جبهه مقاومت در مقابل توسعه طلبی امپریالیسم آمریکا می توان تجربه های مفید را مبادله کرد.
دکتر رهبر در پایان اظهار داشت: در تمام این حوزه‌های مشترک با اکوادور نیازمند کار مشترک علمی هستیم زیرا تمام مسایل راه حل علمی دارد و نیازمند دانش و همکاری مشترک است که ما آماده همکاری با دانشگاه‌های اکوادور هستیم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که تربیت هیات علمی و دانشمند را که در کشور نهادینه شده است، در اختیار کشور دوست اکوادور قرار دهد.

رافائل کوره آ نیز طی سخنان مبسوطی با محور قرار دادن سوسیالیسم در برابر طرح اجماع واشنگتن و تمجید از سیاست های شجاعانه ایران در مقابل توطئه‌ها و فشارهای خارجی گفت: ایران با وجود تحریم‌ها و جنگ و هزینه‌های بسیاری که متحمل شده   پیروز میدان بوده است.

رییس جمهوری اکوادور همچنین با حمایت از همکاری دو جانبه کشورش با ایران افزود: ما فرهنگ‌ها و ادیان متفاوتی داریم اما مهربانی و صلح جویی ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند.
وی اقتصاد سوسیالیستی را محور بحث قرار داد و به تشریح برنامه های اقتصادی انجام شده کشور متبوع خود بر اساس این نوع نگرش اقتصادی پرداخت

کد خبر 70377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز