همشهری‌آنلاین: پروفسور محمد نقی زاده استاد و اقتصاددان بزرگ ایرانی صاحب نشان امپراتوری ژاپن شد

طی مراسمی در سفارت ایران در ژاپن از پروفسور محمد نقی زاده استاد و اقتصاددان بزرگ ایرانی تقدیر و نشان مقدس امپراتوری این کشور به وی تقدیم شد

سفیر ایران در این مراسم که با حضور استادان ایرانی و ژاپنی دانشگاه‌ها، دانشجویان زبان فارسی و علاقه مندان به فرهنگ و ادب فارسی برگزار شد، از پروفسور نقی زاده به عنوان استاد بزرگ اقتصاد و اقتصاددانی که در زمینه اقتصاد بین الملل، ژاپن و ایران مطالعات بسیار زیادی انجام داده است، یاد کرد.

این نشان به دلیل تلاش و مشارکتی که پروفسور نقی زاده در امر تحقیقات و توسعه آموزش در ژاپن به کار گرفته است، توسط «آکی هیتو» امپراتور این کشور به وی اعطا شد.

پروفسور نقی زاده نکته درخور توجه آن است که استاد نقی زاده، اولین دانشمند غیرژاپنی است که موفق به دریافت این نشان ملی ژاپن شده است.

لازم به یادآوری است که پروفسور نقی زاده عضو وابسته دانشکده مطالعات جهان است و برای راه اندازی رشته مطالعات ژاپن در این دانشکده تلاش‌های فراوان و بی‌دریغی به عمل آورده است.

دانشکده مطالعات جهان این موفقیت بزرگ را به استاد محمد نقی زاده تبریک می‌گوید و برای این دانشمند بزرگ ایرانی سلامت و توفیق روزافزون آرزومند است.

کد خبر 71498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز