دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
۳ نفر

بیشترین درخواست ثبت شده شهروندان منطقه ۹ پایتخت در سامانه ۱۳۷، با موضوع «خدمات شهری» است.

137

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، بیش از ۱۰ هزار پیام شهروندی در سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه ۹ تهران به ثبت رسیده که ۶۰ درصد آنها، با موضوع خدمات شهری است. رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ شهرداری منطقه ۹ ضمن اعلام این خبر افزود: «سال گذشته ۲۴ هزار پیام در سامانه ثبت شده بود. امسال نیز با توجه به قطعی چند روزه شبکه انفورماتیک شهرداری تهران، تعداد این پیام‌ها تاکنون به ۱۰ هزار پیام رسیده است. در واقع روزانه حدود ۷۰ پیام  شهروندان در منطقه ۹ ثبت می‌شود.»

شهروندان بیشتر چه پیام و درخواستی دارند؟

«محسن محبوبی» رئیس سامانه ۱۳۷ منطقه درباره مهمترین درخواست‌های شهروندان در حوزه خدمات شهری، می‌گوید: «معمولا با توجه به شرایط فصلی موضوع پیام‌ها تغیر می‌کند. اما به صورت کلی بیشترین درخواست شهروندان، لایروبی، نظافت معابر و کاشت نهال می‌شود. ۱۳ درصد پیام‌ها و درخواست‌های شهروندان  هم درباره مشکلات فاضلاب شهری است.»

روزانه ۷۰ پیام شهروندان در منطقه ۹ ثبت می‌شود

کمترین و بیشترین پیام‌ها از کدام محله‌هاست؟

بافت صنعتی محله فتح باعث شده تا کمترین تعداد پیام‌های شهروندی در این محله به ثبت رسد. درحالی که بیشترین  درخواست‌های شهروندی به ترتیب در محله‌های امامزاده عبدالله (ع) و شمشیری به سبب تراکم جمعیتی بالا، به ثبت رسیده‌اند. محبوبی در این باره توضیح می‌دهد: «افزایش تعداد پیام  هر محله بستگی به شرایط محیطی غالب دارد. در صورت وقوع مواردی مانند بارش برف و باران و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی تعداد درخواست‌ها و پیام‌های شهروندان نیز افزایش می‌یابد.»

مدیریت شهری مشارکتی

شهرداری تهران با هدف جذب حداکثری مشارکت شهروندان در حوزه نگهداشت شهر و محله، راه‌های گوناگون و متنوعی شامل ثبت تلفنی پیام به صورت ۲۴ ساعته، استفاده از بستر اینترنتی شهرداری تهران و نرم‌افزارهای محلی درنظر گرفته است. رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ منطقه در این‌باره می‌گوید: «بعد از ثبت پیام در سامانه‌هایی مانند ۱۳۷ و پردازش آن، پیام به منطقه، ناحیه، محله و معاونت مربوطه ارجاع داده می‌شود. در مرحله بعد و پس از تایید شهردار ناحیه، پیام توسط همکاران سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی منطقه بررسی و در صورت نیاز با شهروندان برای بررسی بیشتر تماس گرفته می‌شود و اقدامات همکاران اجرایی مورد صحت‌سنجی و بازخورد قرار می‌گیرد.»

روزانه ۷۰ پیام شهروندان در منطقه ۹ ثبت می‌شود

کد خبر 702800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha