در پنجاه و نهمین مرحله اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت، ۸۲۲ سارق، کیف‌قاپ، سارق مسلح، زورگیر، مالخر و اراذل و اوباش دستگیر شدند.

سرقت - سارق

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: مرحله پنجاه و نهم طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت با اقدامات شبانه‌روزی ماموران کلانتری تهران بزرگ به اجرا درآمد.

سردار رحیمی گفت: در طرح رعد ۸۲۲ نفر از سارقان، کیف‌قاپان، سارقان مسلح، زورگیران، مالخران و ارازل و اوباش دستگیر شدند، اغلب این متهمان سابقه کیفری دارند.

او گفت: در این طرح ۲۵ باند تبهکاری متلاشی شد و ۱۶۱ خودرو و ۱۰۴۵ موتورسیکلت توسط ماموران کلانتری کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این طرح، ۱۸۴۹ اموال مسروقه مردم به ارزش ۴۳ میلیارد تومان کشف شده است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۴۱ نفر از محکومان فراری بازداشت شدند. در این طرح ۶۸ پاتوق سارقان، ۱۹ پاتوق مالخران، ۵ پاتوق اراذل و اوباش، ۶۷ پاتوق فروش موادمخدر شناسایی و پلمپ شد.

تخصص سارقان در تهران چیست؟ |  بیشترین تعداد سارقان به چه چیزی علاقه دارند؟

سردار رحیمی گفت: میزان استفاده سارقان از سلاح جنگی افزایش پیدا کرده و در این طرح ۱۰ قبضه سلاح جنگی و ۸۴ سلاح سرد کشف شده است.

این مقام انتظامی گفت: ۲۹ درصد از این سارقان در بخش وسیله نقلیه، ۲۰ درصد در حوزه معابر، ۱۹ درصد در اماکن خصوصی سرقت می‌کرده‌اند. همچنین ۱۸ درصد سارق مغازه، جیب‌بر و سارق کابل و برق و همچنین سرقت موبایل و ۷ درصد سارق منزل بوده‌اند.

کد خبر 701887
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • عجبا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    یک رحمی به زحمات و مخاطرات خودتون و جامعه کنید و اینها را دوباره نفرستین توی جامعه ، دریک محیط بسته و کنترل شده زندگی و کار کنند اگر همسر دارند شرایطی برای زندگی مشترک در زمان های مشخص در همان فضای محصور فراهم کنید ، هر یک نفر سارق برای چندین نفر شهروند سالم مشکل ایجاد می کند ؟ وای به حال آنکه الگو و معلم و وسوسه کننده سرقت برای فردی سالم دیگر شود .