معاون خدمات شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب وخدمات کیش از جمع آوری ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در جزیره کیش خبر داد و گفت: در سال جاری در راستای حفظ محیط زیست ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی از هتل‌ها و رستوران‌های سطح جزیره جمع آوری و بازیافت شده است.

روغن خوراکی

به گزارش همشهری آنلاین، غفارآقازاده معاون خدمات شهری و محیط زیست این شرکت با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت پسماند روغن‌های خوراکی گفت : شرکت عمران، آب و خدمات در راستای حفظ محیط زیست با ایجاد واحد ویژه تصفیه روغن‌های خوراکی در سایت بازیافت در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی را جمع آوری و پس از طی مراحل اولیه تصفیه ، بسته بندی و از جزیره خارج کرده است.

آقازاده اظهار داشت: پیش از ایجاد این واحد، پسماند روغن‌های خوراکی که توسط هتل‌ها و رستوران‌ها مصرف می‌شد در فاضلاب شهری رها شده و یا در نقاطی از سطح شهر تخلیه می‌شد که این امر علاوه بر آسیب به محیط زیست ، در روند تصفیه فاضلاب اخلال ایجاد کرده و موجب گرفتگی مجاری در شبکه فاضلاب شهری می‌شد .

او افزود: به همین دلیل شرکت عمران، آب و خدمات با استقرار تجهیزات لازم و توزیع مخازن ۲۰ لیتری به صورت منظم و مداوم بین تولید کنندگان پسماند روغن‌های خوراکی، زمینه جمع آوری و تصفیه اولیه این مواد را ایجاد کرد.

به گفته معاون خدمات شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، فرایند تصفیه روغن های خوراکی به صورت یک سیستم بسته و بدون دخالت نیروی انسانی طراحی شده است . در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از روغن‌های جمع آوری شده پس از طی مراحل اولیه تصفیه، در سایت بازیافت کیش بسته بندی شده و به خارج از جزیره انتقال می‌شود.

کد خبر 701868
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha