با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با هدف توسعه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم، خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه در قزوین گشایش یافت.

سورنا ستاری

به گزارش همشهری آنلاین، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم گشایش خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین، با اشاره به نقش آفرینی خانه‌های خلاق و نوآوری در شکوفا کردن ظرفیت‌های نهفته استان‌ها در حوزه علوم انسانی، صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم، عنوان کرد: شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری، مفاهیم جدیدی هستند که شکل تازه و نوآورانه‌ای از ارزش افزوده و اشتغال را به ارمغان می آورند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری با اشاره به توجه و حمایت جدی قانون جهش تولید دانش بنیان از شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری گفت: این مفاهیم جدید در حوزه کارآفرینی نقش خود رایافته‌اند و سرفصل‌های حمایتی از این زیست‌بوم، به خوبی در این قانون تعریف شده است. راه‌انداز خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین می‌تواند سرآغاز حرکتی جدی در توسعه صنایع خلاق و رشد شرکت‌های حوزه علوم انسانی در استان قزوین باشد؛ استانی که با پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به یکی از قطب‌های صنایع خلاق در کشور تبدیل شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ضرورت احیای داشته‌های فرهنگی و سنتی به کمک شرکت‌های خلاق گفت: این ظرفیت ارزشمند باید به دست مردم و با کمک همین خانه‌ها به متن جامعه برسد و کاری که شرکت‌های خلاق انجام می‌دهند این است که با تزریق نوآوری و خلاقیت به این اندوخته‌ها، زمینه را برای تبدیل آن‌ها به کسب و کار و رفع نیاز جامعه فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند، بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های دیجیتال و هوشمند می‌تواند به رونق شرکت‌های خلاق و روزآمدسازی صنایع فرهنگی کمک کند که این پیوند دوسویه، زمینه‌ساز شکوفا شدن هر دو حوزه و ایجاد اشتغال مبتنی بر خلاقیت خواهد بود.

کد خبر 701162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha